اخبار استان ها

همایش «احلی من العسل» در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه همایش «احلی من العسل» به مناسبت شهادت حضرت قاسم‌ابن‌الحسن (ع) در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، در خصوص برگزاری همایش باشکوه «احلی من العسل» اظهار کرد: امروز این همایش در امامزاده ابراهیم (ع) طاق‌بستان کرمانشاه باهدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ولایت‌مداری، امربه‌معروف و نهی از منکر و به‌ویژه توجه به نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان کربلا، با حضور نوجوانان استان برگزار شد.

وی بابیان اینکه این نوجوانان آینده‌ساز این کشور هستند، افزود: در روایات آمده که حضرت قاسم (ع) در شب عاشورا در پاسخ به سوال «مرگ نزد تو چگونه است» توسط حضرت سیدالشهدا (ع) پاسخ دادند: مرگ در نزد من «احلی من العسل» یعنی شیرین‌تر از عسل است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تصریح اینکه باید منش و سیره امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا را در زندگی خود به کار بگیریم تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم، عنوان کرد: نوجوانان شرکت‌کننده در این مراسم با بر تن کردن پیراهن‌های مشکی و سربندهای منقش به اسامی شهدای کربلا میثاق‌نامه «احلی من العسل» برگزار شد.

به گزارش سرمایه گستران، این اجتماع بزرگ در پنجمین روز از ماه محرم در استان کرمانشاه هم‌زمان در امامزاده ابراهیم (ع)، امامزاده احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب، امامزاده احمد (ع) شهرستان سنقر، امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان کنگاور، امامزاده مهدی (ع) هرسین، امامزاده باقر (ع) بیستون و امامزاده علی‌اکبر (ع) شهرستان اسلام آباد غرب نیز برگزار شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا