اخبار استان ها

دشمن‌شناسی مهم‌ترین درس نهضت عاشورا است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، داوود قربانی عصر امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در یکصدوچهل‌وسومین جلسه صحن علنی شورا با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: اگر همه مسلمانان جهان، ماهیت دشمنان حقیقی خود را بشناسند، در این صورت شهادت در راه حق را عزت دانسته و مردانه به استقبال آن می‌روند.

وی افزود: احیای روحیه جهادی، انقلابی و شهادت‌طلبانه از دیگر پیام‌های اصلی در قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: شناخت دشمن و دشمن‌شناسی از درس‌های مهم نهضت عاشورا است.

قربانی افزود: تقابل حق علیه باطل از پیدایش آدم ابوالبشر وجود داشته و تا قیامت ادامه دارد و پرچم امام حسین (ع) پایه‌های جبهه باطل را سست کرده و از بین خواهد برد.

وی با بیان اینکه حق و باطل همیشه در پی کنار زدن یکدیگر هستند، تصریح کرد: در برهه کنونی، صهیونیست ادامه‌دهنده راه باطل است و تلاش دارد بر جهان سیطره پیدا کند و وظیفه مسلمانان است که در مقابل این رژیم غاصب و کودک کش ایستادگی کنند.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری دشمن را دچار یاس و ناامیدی کرد و توطئه تحریم انتخابات را با شکست مواجه کرد.

قربانی افزود: با وجود تلاش دشمنان و ضد انقلاب برای حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات، مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی مشارکت خوبی در این رخداد مهم سیاسی داشتند.

وی ادامه داد: مردم شهیدپرور استان مرکزی در موضوع انتخابات خوش درخشیدند و با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های اخذ رأی موجب افزودن یک برگ زرین دیگری بر کتاب قطور انقلاب در این استان شدند و دل دوستان و دوستداران انقلاب اسلامی را شاد کردند و و دشمنان و وطن‌فروشان داخلی را بیش از پیش غمناک و مأیوس کردند.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: امید می‌رود منتخب مردم در کسوت ریاست جمهوری بتواند خواسته‌های به حق مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محقق کند و در این چهار سال فرصت خدمت، خط و مسیر شهدا و امام شهدا را ادامه دهد.

به گزارش سرمایه گستران، در این جلسه پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص درخواست اخذ صدور مجوز افتتاح حساب امانی نزد بانک رسالت در مورد آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان برای واریز وجوه اولیای دانش‌آموزان برای سرویس مدارس بررسی و با ۱۰ رأی موافق تصویب شد.

همچنین بررسی پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص موافقت با درخواست مساعدت از محل ماده ۱۵ به زائرسرای (بنیاد زائر امام رضا علیه السلام استان مرکزی) در مشهد مقدس به مبلغ یک میلیارد تومان با ۹ رأی موافق تصویب شد.

پیشنهاد کمیسیون املاک و سرمایه‌گذاری در خصوص درخواست اخذ تملک شش دانگ یک ملک واقع در انتهای خیابان شهید رجایی به مساحت ۷۲ متر مربع عرصه و ۲۴۰ متر اعیان مسکونی مجاز در سه طبقه که در حال حاضر تماماً به صورت تجاری غیر مجاز استفاده می‌شود با رعایت کلیه قوانین و مقررات حاکم بر موضوع بررسی و با ۹ رأی موافق تصویب شد.

بررسی پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص موافقت با صدور مجوز انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت دی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با استناد به آئین‌نامه مالی شهرداری تهران و تسری آن به شهرداری‌های مراکز استان‌ها به مبلغ دو هزار میلیارد تومان در طرح‌های نمونه گردشگری دره نور الشهدا پارک آبی و سایر پروژه‌ها با ۹ رأی موافق تصویب شد.

همچنین پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص موافقت با برگزاری مناقصه و عقد قرارداد برای به‌کارگیری پیمانکار ذی‌صلاح در اجرا و احداث کل دیوار ساحلی رودخانه فصلی بار مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان برای احداث هفت هزار و ۱۲۰ متر طول دیوار ساحلی از طریق برگزاری مناقصه در مقابل فروش املاک شهرداری از طریق مزایده و ارائه لیست املاک مورد نظر به شورای اسلامی شهر بررسی و با هشت رأی موافق تصویب شد.

بررسی درخواست کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص موافقت با واگذاری خرید آسفالت شرکت‌های زیر مجموعه سازمان همیاری شهرداری‌ها در قبال تحویل قیر نسبت به خرید ۱۰ هزار تن آسفالت از نوع توپیکا به مبلغ پنج میلیارد تومان به ازای هر تن آسفالت ۱۵ میلیون ریال از محل ردیف بودجه به استناد ماده ۱۹ آئین نامه مالی شهرداری‌ها با ۱۰ رأی موافق تصویب شد.

بررسی پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی در خصوص درخواست صدور مجوز مساعدت به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی برای انجام مأموریت اربعین و ساماندهی مواکب به مبلغ درخواستی ۵۰۰ میلیون تومان با ۹ رأی موافق تصویب شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا