اخبار استان ها

حسینیه ایران – سرمایه گستران

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، این روزها به هر گوشه ایران اسلامی این قرارگاه حسین‌ابن‌علی که نگاهی می‌اندازی، نشانی از دلدادگی به سالار شهیدان و مکتب او به چشم می‌خورد؛ حب حسین (ع) در میان ملت امام حسین (ع)، باعث شده تا در جای جای ایران اسلامی همگی زیر سایه بیرق عزای ایام محرم دور هم جمع شوند و لحظات نابی را رقم بزنند.

ایام ماه محرم که فرامی رسد هرکس به نوعی دنبال ابراز ارادتش به سید و سالار شهیدان است برای همین سعی می‌کند خود را به هیست‌های حسینی برساند یا گوشه‌ای خانه خود را تبدیل به مجلس روضه کند تا از قافله عشق حسین عقب نماند.

در روایت آمده است هر جا که نام سید الشهدا برده می‌شود بال ملائک فرش زیر پای عزاداران است برای همین باید با احترام وارد شد و در این ۱۰ روز سراسر ایران زمین میزبان بال ملائک است و زمین یک‌صدا نام حسین (ع) را صدا می‌زند.

حسینیه ایران

هر کس به نوعی ارادت قلبی خود را به سرور سالار شهیدان نشان می‌دهد، یکی سیاه پوش می‌شود و دیگری نذری می‌دهد، یکی پرچم و بیرق نذر می‌کند و یکی خانه و محل کارش را سیاه پوش می‌کند و یکی طبل می‌زند، یکی زنجیر و یکی سینه، یکی مداحی می‌کند، یکی آشپزی مجلس امام حسین را بزرگ‌ترین افتخار خود می‌داند و دیگری با لباس سرخ آتش‌نشانی مراقب عزاداران حسین (ع) است.

حسینیه ایران

این ۱۰ روز همه و همه از پیر و جوان غنی و فقیر آمده‌اند که بگویند «ما ملت امام حسینیم» یعنی چه و همه افتخار می‌کنند که دلداده حسین هستند؛ در این روزها این ملت نشان داد که اشک ریختن برحسین، جزئی از این مکتب است و جان دادن در مسیر حق جزئی دیگر از آن.

امروز و در این برهه از تاریخ، دیده‌بان سمت درست تاریخ اهالی حق را فرا می‌خواند تا به نام‌حسین و یاد مکتب او حماسه‌ای از جنس عاشورا بیافرینیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا