اخبار استان ها

صدور هشدار زرد هواشناسی در مازندران

احمد اسدی در گفتگویی در مازندران با اشاره به وضعیت جوی مازندران اظهار کرد: با شکل‌گیری جریان‌های همرفتی هشدار سطح زرد در این استان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از امروز پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات استان رگبار باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ شاهد هستیم، افزود: بر اساس این هشدار با جاری شدن سیلاب به صورت محلی و نقطه‌ای، صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی مواجه خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه‌ابری و از اواخر وقت با افزایش ابر و به‌ویژه در ارتفاعات با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

اسدی تاکید کرد: هواشناسی توصیه کرد که شهروندان اتراق نکردن و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیمه‌ابری تا ابری همراه با کاهش شدت گرما و در برخی ساعات با رگبار و رعدوبرق پراکنده و با وزش باد و از روز یکشنبه تا سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود، افزود: داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بندرامیرآباد بهشهر با ثبت دمای ۳۴.۱ و دلیر چالوس با ۲۰.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

این مسئول با اشاره به وضعیت جدی دریای خزر خاطرنشان کرد: وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی و فعالیت دریایی توصیه نمی‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا