اخبار استان ها

لزوم تامین مسکن برای ۲۰ درصد مجردها در قم

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، سید محمد آقامیری ظهر امروز _ شنبه سی‌ام تیر_ در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضمن تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات هرچه بیشتر و فراهم کردن امکان ازدواج جوانان اظهار کرد: تأمین مسکن برای این جوانان با هدف ازدواج و تشکیل خانواده بهترین تشویق خواهد بود و باید برای بیست درصد از جمعیت مجردهای استان مسکن سازی شود.

وی با اشاره به نقش پررنگ خیّران در زمینه احداث مسکن برای جوانان، افزود: تنها خیران مسکن‌ساز در این زمینه فعال نیستند بلکه برخی از خیران آماده‌اند تا برای جوانان خانه‌سازی کنند و آن را به صورت رایگان به آن‌ها اجاره دهند؛ بنابراین استان باید زمین کافی برای خانه‌سازی را در اختیار این خیران قرار دهد.

استاندار قم بر کاهش هزینه ازدواج جوانان تاکید و اضافه کرد: چنانچه بخشی از هزینه ازدواج جوانان کاهش یابد آن‌ها به ازدواج ترغیب می‌شوند.

آقامیری با اشاره به اشتغال بیش از ۶۰۰۰ جوان مجرد در دستگاه‌های اجرایی و دولتی، گفت: در حال حاضر تأهل شرط جذب در تمام ادارات دولتی و شرکت‌های تابعه است.

وی تخصیص زمین به زوج‌های جوان را یکی دیگر از مشوق‌ها برای بالا بردن آمار ازدواج عنوان کرد و افزود: زمینه برای واگذاری زمین آماده ساخت به زوج‌های جوان در حال آماده شدن است و اداره کل راه و شهرسازی باید نسبت به آن هرچه سریع‌تر اقدام کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا