اخبار استان ها

پرداخت تسهیلات با هدف رونق روستاهای دارای سبک زندگی قرآنی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، احمد مقیمی صبح امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در نشستی با مدیرکل و رؤسای ادارات ارشاد شهرستان‌های استان قزوین، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلان این وزارتخانه توزیع عادلانه منابع فرهنگی و امکانات و ظرفیت‌های در اختیار این وزارتخانه به همه نقاط کشور است. بنابراین از کمک‌های لازم برای شهرهایی که استعداد و فعالیت فرهنگی در آن دیده می‌شود، دریغ نمی‌کنیم.

وی هدف خود از این سفرها به استان‌های مختلف از جمله قزوین را شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری هر منطقه به صورت میدانی دانست و افزود: بررسی وضعیت تجهیزات و امکانات نقاط محروم و کم‌برخوردار را در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های کلان در وزارتخانه کمک خواهد کرد تا بتوان برای رفع مشکلات حوزه فرهنگی و هنری این مناطق اقدام کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در نشست امروز با متولیان فرهنگ و هنر استان قزوین نظرات آنان شنیده و مقرر خواهد شد حمایت‌هایی که تحقق آنها زودهنگام است، از طریق صندوق اعتباری هنر پیگیری شود.

مقیمی ادامه داد: اعتباراتی برای برنامه‌هایی همچون تئاتر خیابانی، برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه و مستند برای هر استان به صورت جداگانه و همچنین حمایت از نویسندگان کتاب اولی برای منتشر شدن کتاب اول شأن در نظر گرفته شده و این بخشی از برنامه‌های این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: در حوزه خبرنگاری می‌بایست به گونه‌ای عمل شود تا پایگاه‌ها، رسانه‌های خبری و خبرنگارها فهرست‌بندی شوند و آنان که مجوز ندارند را تشویق به شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی خبری کرد تا سطح کار حرفه‌ای آنها رشد یافته و بر کیفیت فعالیت‌هایشان افزوده شود که البته اینگونه فعالیت‌ها سبب می‌شود از تولید اخبار جعلی جلوگیری شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای یک طرح قرآنی ویژه خبر داد و گفت: روستاهایی که سبک زندگی اهالی آن‌ها با محوریت قرآن و عترت همراه باشد، به وزارتخانه معرفی خواهند شد و از این طریق به ۹۰ روستای منتخب تسهیلاتی با هدف رونق روستاها پرداخت شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا