اخبار استان ها

اتخاذ تدابیر لازم برای تامین آب پایدار زائران اربعین در مرز مهران

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از ایلام، محمد محمدی ظهر امروز _ سه‌شنبه دوم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه آب و آبرسانی در این فصل از سال در مراسم اربعین در استان ایلام شرکت آب و فاضلاب و فاضلاب استان ایلام اقداماتی مانند تأمین آب پایدار پایانه‌های شهید رئیسی و شهید سلیمانی در مرز مهران به میزان ۱۳۰ لیتر بر ثانیه و آماده سازی قرارگاه عملیاتی وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در محل پایانه شهید سلیمانی مهران را انجام داده است.

وی افزود: آماده‌سازی سردخانه شرکت آب و فاضلاب جهت دپوی آب‌های بسته بندی شده، اجرا و آماده سازی دو علمک جدید جهت آبرسانی تانکرهای آب‌رسان به صورت سیار در داخل و خارج از مرز مهران و شناسایی و جانمایی موکب ها در سطح استان ایلام جهت سرویس دهی و خدمات آبرسانی از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان ایلام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: هماهنگی با واحدهای آزمایشگاهی به جهت کنترل کیفی و پایش کیفیت بهداشتی آب با نظارت مراجع ذی‌صلاح جهت پلمپ تانکرهایی که به صورت سیار خدمات آبرسانی را انجام می‌دهند و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور در محل ایستگاه پمپاژ برای آمادگی در برابر قطعی احتمالی برق و نیز تعبیه ماشین آلات مهندسی از جمله بیل مکانیکی به جهت حفر و خاکبرداری به منظور اقدامات لازم در زمان حادث شدن شکستگی‌ها و اتفاقات احتمالی لوله‌ها در طول خطوط انتقال آب از جمله اقداماتی است که در اربعین امسال انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در حوزه فاضلاب نیز، احداث ۲۵۰ متر شبکه فاضلاب و ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام جهت رفاه حال زائرین اربعین در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران در دست اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: مطالعات و مقدمات ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مهران نیز صورت گرفته است که در صورت تأمین اعتبار، اجرای آن آغاز می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا