اخبار استان ها

کشت گلخانه‌ای در تیران روند روبه رشدی دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از اصفهان، علی محمدی کیا امروز – شنبه_ شش مرداد_ در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان تیران و کرون در دولت سیزدهم، اظهار کرد: کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه اقتصادی تیران و کرون قرار گرفته که کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی محور این توسعه هستند.

وی افزود: سالانه طی سه سال گذشته تاکنون با ارائه تسهیلات و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران، ۲۵ درصد به سطح زیر کشت افزوده شد که اشتغالزایی و افزایش تولید به برکت آن در منطقه رقم خورد.

فرماندار تیران و کرون توسعه زیرساخت‌های انرژی برای توسعه صنعتی، کشاورزی و مسکونی را مهم خواند و اذعان داشت: راه اندازی ایستگاه جدید تقلیل فشار گاز در بخش کرون و همچنین احداث مرکز هواشناسی کمک مهمی به رفع نیاز حوزه اقتصادی شهرستان داشت.

محمدی کیا ادامه داد: در حوزه صنعتی و گردشگری هم با رویکرد فناوری نوین در کارخانه‌ها و جذب سرمایه گذار در گردشگری فرصت‌های اشتغالزایی و درآمدی ایجاد شد و در حال حاضر این دو شاخصه روند روبه رشدی دارند.

وی یادآور شد: تنها سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی معطوف به صنایع بزرگ نبوده بلکه در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک نیز از افراد با ارائه تسهیلات حمایت شده است.
فرماندار تیران و کرون توزیع ۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و اشغال سالانه بیش از هزار نفر در کسب و کارهای کوچک و صنفی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در تیران و کرون اعلام کرد.

محمدی کیا توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، امکانات ورزشی و رفع نیازهای روستاییان را نیز مهم خواند و گفت: توزیع اعتبارات ملی برای ساخت بیمارستان امام رضا و همچنین بیمارستان بهنیا در تأمین نیاز این منطقه کارگشا بوده است.

وی احداث مسکن شهری و روستایی، الحاق زمین به شهرها برای خانه‌های مسکونی را از اقدامات محلی در امتداد سیاست کلی مسکن سازی دولت سیزدهم بیان کرد و اذعان داشت: این اقدامات توانست مشکل مسکن بسیاری را رفع کند و امروز چاره گشای نیاز مسکن مردم خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا