اخبار استان ها

پاسگاه‌های فرماندهی برای خدمات‌دهی به زائران اربعین ایجاد می‌شود

سردار مهدی حاجیان در گفتگویی در کرمانشاه، اظهار کرد: پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین از جمله شهرستان‌های کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گیلانغرب و سرپل ذهاب ایجاد می‌شود.

وی افزود: پاسگاه‌های فرماندهی در واقع با هدف خدمات‌دهی هرچه بهتر و منظم تر به زائران اربعین تشکیل و در طول مدت پیاده روی اربعین به صورت شبانه‌روزی فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده است، روان‌سازی مسیرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آن‌ها در خصوص وضعیت جاده‌ها و راه‌ها است.

سردار حاجیان ادامه داد: در پاسگاه‌های فرماندهی محلی برای استراحت و توقف زائران هم فراهم شده است تا در صورت نیاز و شلوغ بودن جاده‌ها تا فراهم شدن شرایط برای ادامه مسیر به استراحت بپردازند.

وی ادامه داد: در پاسگاه‌های فرماندهی همچنین امکان ارتباط گیری سریع با دیگر دستگاه‌ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه‌ها، راهداری و … میسر است تا هر کدام از زائران که به کمک دستگاه‌های یاد شده نیاز داشته باشند به سرعت با آنها ارتباط لازم برقرار و خدمات لازم ارائه شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه فرماندهان انتظامی شهرستان‌های مسیر تردد زائران را مسئول حوزه پاسگاه فرماندهی آن حوزه معرفی و تاکید کرد: امیدوارم با راه‌اندازی این مراکز بتوانیم خدمات گسترده‌تری را به زائران ارائه کنیم.

سردار حاجیان از راه‌اندازی پایش پهپادی در زمان پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) خبر داد و افزود: امسال علاوه بر دوربین‌های هوشمند در طول محورهای مواصلاتی از پایش پهپادی که تصاویر ضبط شده را به قرارگاه عملیاتی اربعین ارسال می‌کنند، استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای عمل به دستورات فرماندهی کل فراجا مبنی بر هوشمندسازی تجهیزات به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی از آمادگی افزایش آن‌ها به ۱۰۰ گیت با هدف تسهیل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: به امید خدا امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت‌ها به کمتر از پنج ثانیه خواهد رسید.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا