اخبار استان ها

کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال در آرامستان زنجان

سیداسماعیل موسوی در گفتگویی در زنجان با اشاره به اجرای طرح کاشت نهال در آرامستان زنجان اظهار کرد: درخت طراوت محیط زندگی بشر را تأمین می‌کند و در هر محیط و فضایی که درخت باشد، جریان زندگی در آنجا زنده‌تر، پویاتر و سبزتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در راستای مفرح‌تر کردن فضای آرامستان از سال قبل کاشت نهال در این محل آغاز شده است، افزود: با توجه به اینکه بخش‌های زیادی از آرامستان پیور گذاری شده بود از همین روز فقط ۶۰۰ اصله نهال در این محل کاشته شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: اما با توجه به اجرای طرح توسعه آرامستان تصمیم بر این شد که در قسمت‌های بدون پیور درخت کاشته شود تا پیور روی آن بیاید.

موسوی افزود: در همین راستا، چاله‌کنی محل‌های مربوطه آغاز و قرار است روز سه‌شنبه یک هزار اصله نهال در آرامستان کاشته خواهر شد.

وی در ارتباط با آبیاری این نهال‌ها نیز گفت: در حال حاضر نوع آبیاری نوار حاشیه‌ای قطره‌ای بوده و قسمت‌های وسط نیز به صورت آبیاری دستی انجام می‌شود، چرا که به صورت قطره‌ای این امکان در وسط آرامستان وجود ندارد.

وی گفت: افزایش کیفیت نگهداری فضای سبز، تقویت و افزایش رشد درختان به عنوان عناصر اصلی فضای سبز و جلوگیری از هدر رفت و ریختن آب در فضاهای مجاور از دیگر مزایای اجرای این طرح خواهد بود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: البته در این طرح مساحت گلکاری کاهش پیدا نمی‌کند و فقط سطح چمن‌کاری کم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال طرح‌های زیبا در خشکه منظر هستیم، اضافه کرد: خشک منظر پردازی یا همان زری اسکپینگ محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبزی با کیفیت است که همراه با صرفه‌جویی آب و محافظت از محیط زیست است و این راهبرد می‌تواند جایگزینی مناسب برای انواع مختلفی از باغبانی سنتی جهت ایجاد فضای سبز باشد.

موسوی گفت: در محوطه سازی سنتی بیشتر از چمن برای محوطه‌سازی استفاده می‌شود که مصرف آب بالایی دارد اما زری اسکپینگ یک منظره بسیار جذاب و زیبایی را برای محیط پیرامون به وجود می‌آورد و در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا