اخبار استان ها

۹۷ درصد مطالبات گندم‌کاران بوشهری پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، رضا تنگستانی‌مکان ظهر امروز_ سه‌شنبه نهم مرداد_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۴ هزار و ۸۸۸ تن گندم تولیدی کشاورزان استان بوشهر به مراکز خرید در ۱۳ منطقه تحویل داده شده است.

وی افزود: ارزش خرید گندم تحویلی ۷۸۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۹۷ درصد مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: آخرین مبلغ واریزی به حساب کشاورزان گندم‌کار بوشهری بابت تحویل گندم به مراکز خرید استان بوشهر روز گذشته بوده است و در این مرحله شش میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به حساب کشاورزان استان بوشهر واریز شد.

تنگستانی‌مکان مجموع پرداختی به کشاورزان استان را ۷۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اکنون مجموع طلب گندم‌کاران استان بوشهر ۲۵ میلیارد تومان است که بر اساس برنامه‌ریزی به‌زودی به حساب آنان واریز می‌شود.

وی از تحویل و ذخیره ۲۰۳ تن گندم دورم و ۴۴ هزار و ۶۸۴ تن گندم معمولی در انبارهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری ۱۴۰ هزار هکتار اراضی تحت پوشش کشت گندم بود که به محصول اراضی گندم دیم به سبب خشکسالی و کاهش باران ۱۰۰ درصد خسارت وارد آمد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر کاهش برداشت و تحویل گندم در استان بوشهر نسبت به سال قبل را یادآور شد و اضافه کرد: سال زراعی قبل در استان بوشهر ۱۲۴ هزار ۶۶۷ تن گندم برداشت و تحویل انبارها شد ولی امسال با کاهش ۲۰۰ درصدی به ۴۴ هزار و ۸۸۸ تن رسید.

منبع: فارس

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا