اخبار استان ها

بیماری تب دنگی در خراسان شمالی ثبت نشده است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه نهم مرداد_ در شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی مراکز و دستگاه‌هایی که نیاز ضروری به برق پایدار دارند، استفاده از مولدهای اضطراری برای تأمین بخشی از انرژی را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: یکی از تمهیدات مدیریت انرژی، تأمین بخشی از انرژی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی از طریق احداث نیروگاه و استفاده از مولدهای اضطراری است.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: مجموعه صنایع استان می‌توانند با اتخاذ تمهیدات لازم، اقدام به احداث نیروگاه‌های تولید برق برای حفظ پایداری شبکه برق در فصل گرما کرده و از بروز خسارت‌ها به این بخش جلوگیری کنند.

ناهیدی گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات به عمل آمده از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان و همکاری مطلوب مدیران و اعضا کارگروه و مردم، تاکنون شاهد پایداری برق در استان بودیم.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف انرژی در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی، اتخاذ تدابیر پدافندی در حوزه برق چاه‌های کشاورزی به منظور جلوگیری از هرگونه قطعی احتمالی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه موردی از بیماری تب دنگی و پشه آئدس در استان ثبت نشده است، گفت: با توجه با آلودگی استان‌های همجوار باید تمام تمهیدات لازم در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان اندیشیده شود.

وی بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و افزایش سواد سلامت مردم با کمک رسانه‌های جمعی تاکید کرد و افزود: آموزش و اطلاع رسانی در تمام مراکز بهداشتی و درمانی در خصوص گزش پشه آئدس با جدیت بیشتر صورت پذیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا