اخبار استان ها

۲۹۵ میلیارد ریال وام مکانیزاسیون کشاورزی در گلستان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گلستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محمد برزعلی اظهار کرد: در سال‌جاری برای نوسازی، توسعه و ارتقای ضریب مکانیزاسیون ماشین‌آلات بخش کشاورزی گلستان شامل «زراعت و باغبانی، دام و طیور، شیلات و جنگل و مراتع»، پرداخت دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است که تاکنون ۷۲۰ میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد این تسهیلات اختصاص پیدا کرده است.

وی کارمزد تسهیلات پیش‌بینی شده خط اعتباری مکانیزاسیون در سال جاری را ۲۳ درصد اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته این کارمزد ۱۵ درصد بود که افزایش آن به ۲۳ درصد موجب گلایه فعالان کشاورزی گلستان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: کاهش کارمزد تسهیلات نوسازی ماشین‌آلات و ادوات دنباله‌بند بخش کشاورزی از مطالبات کشاورزان استان است.

وی با اشاره به وجود ۳۷ هزار دستگاه تراکتور و سه هزار دستگاه کمباین در گلستان گفت: هم اکنون ضریب مکانیزاسیون ماشین‌آلات و ادوات بخش کشاورزی این استان ۳.۳۲ اسب بخار است که طی ۱۱ سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

برزعلی یادآور شد: از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۲ و در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون بخش کشاورزی ۱۳ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد که از طریق آن و سهم آورده متقاضی و نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ۱۰ هزار دستگاه تراکتور و ۷۰۰ دستگاه کمباین جدید به ماشین‌آلات بخش کشاورزی گلستان اضافه شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا