اخبار استان ها

۵ شناور صیادی متخلف در آب‌های بوشهر توقیف شدند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از بوشهر، سرهنگ عبدالکریم غلامی عصر امروز_ چهارشنبه دهم مرداد_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: هر ساله به جهت ضرورت حفظ و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان ایامی به عنوان دریابست از سوی اداره کل شیلات استان اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای دریابست در آب‌های استان بوشهر از تاریخ ۶ الی ۱۲ مرداد خروج هر گونه شناور برای انجام فعالیت صیادی ممنوع است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر گفت: عوامل گشت این یگان به منظور کنترل دریابست به‌صورت شبانه‌روزی به گشت‌زنی در آب‌های استان می‌پردازند.

غلامی تصریح کرد: در گشت‌های روزهای نهم و دهم مردادماه پنج فروند شناور قایق بدون مجوز صیادی خروجی از بندرهای رستمی، عامری، بردخون و روستای گاهی را توقیف کردند.

وی در رابطه با کشفیات از این شناورها گفت: چهار طاقه تور انتظاری، ۱۲ عدد قلاب تکی، یک رشته تور ترال میگو قایق، یک جفت تخته صید ترال قایق، یک دستگاه وینچ ترال و مقدار تقریبی ۲۰ کیلوگرم میگو از این شناورها کشف و توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر افزود: پرونده تخلفات صیادی برای همه این شناورها تشکیل و به مراجع قضائی گسیل شد.

غلامی عنوان کرد: در ایام دریابست واحد گشت این یگان در صورت مشاهده هر شناور در دریا که به صید مشغول بوده و ادوات صیادی داشته باشد به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

منبع: فارس

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا