اخبار استان ها

انجمن‌های علمی در حوزه علمیه خواهران بوشهر تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ در آئین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران بوشهر، اظهار کرد: در نظام عالم وجود دو نوع عنایت الهی تکوینی و تشریعی وجود دارد.

وی افزود: در نظام تکوینی همه چیز بر اساس محاسبات دقیق الهی مهندسی می‌شود و انسان قدرت تصمیم‌گیری ندارد، اما نظام تشریعی مختص انسان است.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: در نظام تشریعی یا هدایت خداوند در هر عصر به مقتضای ظرفیت انسان‌ها و شرایط زیستی آن‌ها محتوای وحیانی نازل و پیامبری برای ارائه مفاهیم آن مبعوث می‌شوند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه اوج هدایت الهی قرآن، اسلام و پیامبرش حضرت محمد (ص) است، گفت: در هر عصری یک نفر به عنوان حجت خدا بر روی زمین است که اوج کمال انسانی در هر عصری و واسطه فیض الهی به جامعه بشری هستند.

وی با بیان اینکه امام در هر عصری یاورانی می‌خواهد که دین خدا را تبلیغ کنند، اضافه کرد: مقام روحانیت آن قدر زیاد است که یاوران دین خدا در هر عصر و صحابه حجت خدا در هر زمان هستند.

امام‌جمعه بوشهر تاکید کرد: شخصی که می‌خواهد روحانی شود باید ابتدا دین را بفهمد، سپس وجود خود را از رذائل پیراسته و به فضائل آراسته کند و بعد مجاهدت هدایتی در جامعه داشته باشد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استکبار همواره با حوزه‌های علمیه مخالفت جدی داشت، افزود: روحانیت خواهر و برادر مؤلفه قدرت برای اسلام هستند.

وی ادامه داد: استکبار بانوان ایران را نشانه گرفته است و در اغتشاشات قبل نیر با این شعار وارد شد.

امام‌جمعه بوشهر افزود: حوزه‌های علمیه خواهران باید شخصیت‌هایی پرورش دهند که از نظام اسلامی در مقابل تهاجم جهان استکبار مقابله کنند و حریم بانوان و جغرافیای جمعیتی ایران را حفظ کنند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه تحصیل در حوزه تنها تحصیل علم نیست، بلکه تهذیب نفس نیز باید باشد، گفت: بانوان طلاب باید دقیق و متبحرانه درس بخوانید و بعد از تحصیل به پژوهش و تألیف بپردازند.

وی با تاکید بر تشکیل انجمن‌های علمی در حوزه علمیه خواهران، تصریح کرد: حوزه علمیه باید از پژوهش‌ها و تألیفات طلاب خواهر و چاپ آن‌ها حمایت کند.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۱ هزار متر حوزه علمیه در سراسر استان بوشهر بر اساس نقشه‌های آمایشی ساخته شده است، گفت: تعیین روز روحانیت استان، برگزاری همایش علامه بلادی و نگارش هفت کتاب از جمله اقدامات حوزه علمیه استان است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا