اخبار استان ها

افزایش محصولات کشاورزی کردستان به ۴ میلیون تُن

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان، پیمان اسکندری، امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم شهریور_ در آئین آغاز سال زراعی ۱۴۰۴_۱۴۰۳، با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در استان به ۱۲۰ هزار تُن رسیده است، اظهار کرد: کشاورزان کردستانی طی دو سال اخیر با جهش در تولید و با همت خود و توصیه متخصصان، تولید محصولات را از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن به چهار میلیون تُن رساندند.

وی با اشاره به اینکه بحث امنیت غذایی در توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سند اقتصاد مقاومتی و برنامه هفتم توسعه به صورت جدی تاکید شده است، افزود: با توجه به وجود برخی مشکلات در حوزه کشاورزی از جمله قطعی‌های مکرر برق، تولیدات کشاورزی در استان متوقف نشد و لازم است رایزنی‌هایی در سطح وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی برای حل این موضوع صورت گیرد تا تولیدکنندگان انگیزه تولید را از دست ندهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص پرداخت بهای محصولات کشاورزی، گفت: امید آن داریم بهای گندم کشاورزان هرچه سریع‌تر تا آخر شهریور و هفته آینده تسویه شود.

اسکندری ادامه داد: بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بهای خرید تضمینی گندم گندم‌کاران استان بوده که بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده که نسبت به کل بهای گندم استان ۵۷.۲ درصد پرداختی است.

وی با اعلام اینکه بهای کل محصولات کشاورزی در استان حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که در بین ۱۲۰ هزار بهره بردار این حوزه تقسیم می‌شود، تصریح کرد: اقتصاد کردستان وابسته به کشاورزی است و در هیچکدام از حوزه‌های دیگر استان، ثروت به این صورت عادلانه تقسیم نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بهای محصولات کشاورزی محرک دیگر حوزه‌های اقتصادی استان از جمله صنعت، خدمات، مسکن و خودرو است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا