اخبار استان ها

انتقال ۱۰۰ مجروح چشمی لبنان به ایران/ یادواره ۸۹ شهید هلال احمر استان یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد، پیرحسین کولیوند در اولین یادواره شهدای امدادگر استان یزد، با تقدیر و تشکر از حضور پرشور شهروندان و امدادگران یزدی در یادواره شهدا اظهار کرد: این حضور نشان‌دهنده ولایت‌مداری مردم استان یزد است.

وی با اشاره به ۸۹ شهید هلال احمر استان یزد افزود: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، ۲۵۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده، برگزاری یادواره شهدا جزو تکالیف ما است و می‌توانیم پیام شهدا در یادواره‌های شهدا به نسل جوان منتقل می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه شهدا الگوهای رفتاری و اجرایی برای توسعه پایدار هستند تصریح کرد: شهدا سرمایه‌های معنوی ما هستند و با زنده نگهداشتن یاد شهدا روحیه جهادی و ایثارگرانه همیشه زنده و ماندگار است.

کولیوند گفت: امدادگران در هشت سال دفاع مقدس حضور آرامی داشته و علاوه بر حفظ جان رزمندگان، مأموریت‌های جایگزینی رزمندگان را نیز انجام داده و داوطلبانه جان خود را فدای ارزش‌های انقلاب و اسلام کردند و دفاع جانانه و مثال‌زدنی بود.

وی از جمله خدمات امدادگران در دوران دفاع مقدس را آموزش و توانمندسازی نیروهای جوان، اقدام برای بالابردن سطح تاب‌آوری خانواده‌ها، خدمت‌رسانی به اسرای عراقی و شناسایی مفقودین دانست.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس سازمان صلیب سرخ جهانی گفته است، هلال‌احمر ایران در امدادرسانی به مجروحان حادثه تروریستی لبنان، آبروی صلیب سرخ جهانی را خریده است.

کولیوند گفت: اقدام تروریستی رژیم کودکش صهیونیستی در کشتار مردم لبنان، در طی ۴۸ ساعته گذشته عملیات وحشیانه و ناجوانمردانه بود که سبب شد.

وی گفت: بسیاری از مجروحان حمله تروریستی لبنان از ناحیه دست و صورت و چشم مجروح شدند، و ۲۳۰۰ نفر مجروحان این حادثه با اقدام جهادی به‌صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: امدادگران ایرانی به‌محض رسیدن به لبنان از جنوب تا شمال این کشور مستقر و مشغول خدمت‌رسانی شدند و امدادگران ایرانی زودتر از هر کشوری و در کمتر از ۲۴ ساعت عازم لبنان شدند و خود را به مجروحان رساندند.

کولیوند تصریح کرد: بالغ بر ۱۰۰ بیمار چشمی لبنان به ایران منتقل شدند و حال عمومی مجروحان منتقل شده به ایران خوب است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا