اخبار استان ها

دفاع مقدس برگ زرین انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی ظهر امروز_ سی‌ام شهریور_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان ضمن تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس اظهار کرد: هفته وحدت یک تاکتیک و ابزار برای رسیدن به اهداف که اعتقاد بنیادی به آن نداشته باشیم نیست، بلکه اعتقاد به وحدت در نگاه امامین انقلاب یک نگاه راهبردی است.

وی افزود: این یک اعتقاد عمیق است که ما با جامعه اهل سنت، وحدت و اشتراکات بسیاری داری و نباید نگاهمان به جنبه‌های مشترک باشد و این اعتقاد به وحدت، حقیقی و از عمق برخوردار است.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: در طول سال‌های انقلاب رفتار ما با برادران اهل سنت حسنه بوده و با کسی دشمنی و ستیز نداشته‌ایم ولی داعش و وهابیت را جزو جامعه اهل سنت نمی‌دانیم بلکه یک فرقه انحرافی هستند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی هم این رویکرد توسط عالمان شیعه دنبال می‌شده و از همان زمان توسط مرحوم آیت‌الله بروجردی آغاز شد که وحدت جامعه‌اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

وی تاکید کرد: آنچه که استعمار امروزه به‌دنبال آن است تفرقه بین شیعه و سنی است که به اختلافات دامن بزند و جامعه اسلامی درگیر جنگ شیعه و سنی شود، تفرقه بینداز و حکومت کن راهبرد پیر استعمار بوده و هست.

امام جمعه چادگان گفت: پیامبر اسلام (ص) با تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد جامعه مدنی کارخانه انسان‌سازی ساختند و هرکس وارد این جامعه بشود تحول پیدا می‌کند که الگوی ما در انقلاب اسلامی نیز همین است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی در ادامه بیان کرد: هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، سرداران شهید، رزمندگان را گرامی می‌داریم و به خانواده جانبازان، ایثارگران و بسیجیان تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: دفاع مقدس برگ زرین انقلاب اسلامی است و از قله‌های رفیعی است که در انقلاب اسلامی فتح شده و عظمت زیادی دارد و همان‌گونه که از نام آن پیداست، ما شروع کننده جنگ نبودیم بلکه از وطن و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردیم که همان دفاع مقدس است.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: در این هشت سال از اسلام، قرآن و انقلاب دفاع شده و همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند این هشت سال یک جنگ تمام‌عیار جبهه استکبار علیه یک جامعه دینی و نبرد حق و باطل بود.

وی اضافه کرد: دشمنان در زمانی به ما حمله کردند که به محاسبات خودشان در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن قرار داشتیم و انقلابی نوپا شکل گرفته بود، اما دشمنان اکنون هم در محاسبات خود نیروی مردم ایران را نشناخته که این انقلاب یک ذخیره‌ای دارد و از پشتوانه مردمی برخوردار است.

امام جمعه چادگان گفت: انقلاب اسلامی با دفاع مقدس بیمه شد و پیام آن برای سایر کشورها این بود که در جنگ نظامی با ایران قطعاً مغلوب خواهند شد و جهان پیام عزت و قدرت نظامی جمهوری اسلامی را درک کرد.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: به برکت هشت سال دفاع مقدس پیشرفت چشم‌گیر ایران در صنایع دفاعی و موشکی را شاهد هستیم و دشمن هم امروز به این موضوع اغراق می‌کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از نحله‌ها سعی کردند دفاع مقدس را تحریف کنند و داستان‌های جعلی در این زمینه ساختند که ذهن جوانان را نسبت به انقلاب و دفاع مقدس تغییر دهند ولی موفق به این کار نشدند و پیروزی ما در دفاع مقدس یک پیام آشکار دارد که همان کار آمدی نظام اسلامی است.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: امروزه انقلاب و دفاع مقدس ما به یک الگو برای جبهه مقاومت و مردم فلسطین است که رژیم جعلی صهیونیستی را به استیصال کشانده و همان‌گونه که سید حسن نصرالله اشاره کرد تمام دنیا امروزه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند ولی در نبرد جبهه مقاومت دستاوردی نداشته است.

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت با بخشی از توانمندی خود در صحنه است ولی رژیم غاصب با تمام توانایی خود می‌جنگد که همین امر نشان از قدرت جبهه مقاومت دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا