اخبار استان ها

سال تحصیلی با بیش‌ از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، محمدمهدی کاظمی امروز – یکشنبه اول مهر – در آئین بازگشایی مدارس استان که در دبیرستان دخترانه عصمتیه کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی امسال با بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در ۱۱۰ هزار مدرسه با فعالیت یک‌میلیون معلم از امروز آغاز شد.

وی با اشاره به اضافه‌شدن بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ کلاس در سال جدید با فضاهای آموزشی در سراسر کشور، تصریح کرد: گسترش فضاهایی آموزشی از دغدغه‌هایی است که باید در جهت فراهم‌شدن رفاه دانش‌آموزان به آن پرداخته شود. دانش‌آموزان سرمایه‌های انسانی کشور هستند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر تحقق مسیر تمدن نوین اسلامی با همکاری تمامی مسئولان، گفت: آموزش‌وپرورش نقش اساسی در مسیر تمدن نوین اسلامی دارد. این راه با حضور مردم جامعه به سرانجام خواهد رسید که تربیت و آموزش آن‌ها به دوش آموزش‌وپرورش است.

وی خطاب به دانش‌آموزان، عنوان کرد: در طی دوره‌های مختلف تحصیلی (ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) وظایفی را به عهده دارید که خودتان را برای آینده کشور رشد دهید و نقش خود را در پیشرفت و آینده کشور ترسیم کنید.

کاظمی با اشاره به هدف دانش‌آموزان در مسیر پیشرفت کشور، تصریح کرد: همه جایگاه‌ها در کشور توسط دانش‌آموزان رقم زده خواهد شد، لذا با مطالعه شایستگی خود را در عرصه‌های مختلف ارتقا دهید و رشد همه‌جانبه و تقویت چند ساحتی خود را در تمام ابعاد پرورش دهید.

وی با یادآوری توصیه‌های مقام معظم رهبری به نوجوانان و جوان که فرمودند «به تحصیل و ورزش بپردازید»، اظهار کرد: قطعاً اگر به دنبال یادگیری خوب هستید باید از نظر معنوی خود را ارتقا دهید و بدنی سالم داشته باشید تا بتوانید خود و جامعه را به رشد برسانید، این موضوع از تأکیدات و توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش توصیه‌هایی نیز برای دانش‌آموزان داشت و عنوان کرد: در کنار بحث علم‌آموزی به چند موضوع اهمیت ویژه داشته باشید؛ سعی کنید هر روزه حداقل یک صفحه از قرآن را تلاوت کنید آیات راه پیشرفت زندگی را به ما نشان می‌دهد، به نماز توجه کنید نماز عاملی است که بندگان را به اوج خواهد رساند آرامش در نماز فراهم‌کننده زمینه موفقیت است.

وی در ادامه توصیه‌های خود، گفت: بیانات قرآن ما را به نماز اول وقت و نماز جماعت دعوت می‌کند. همچنین برای سلامت جسم و روح خود اهمیت قائل باشید. دختران آینده‌ساز و هم تربیت‌کننده نسل آینده هستند لذا سلامت دختران بسیار مهم است و باید به‌سلامت خود توجهی ویژه داشته باشید.

کاظمی عصر امروزه را عصر ارتباط، اطلاعات و فناوری عنوان کرد و افزود: در کنار توجه به علم و فناوری سواد رسانه‌ای و اخلاق داشته باشید. درست و غلط فضای مجازی را بشناسید و روی این موضوع تأکید داشته باشید.

وی در پایان پیام وزیر آموزش برای سال تحصیلی جدید را قرائت کرد.

متن پیام به شرح ذیل است.

بسم‌اللهِ الرحمنِ الرَّحِیمِ

ن ۚ وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

به نام خداوندی که قلم را آفرید و انسان را آموختن، تعلیم داد.

در تهیه مهر شورانگیز و تقارن آن با سالروز ولادت پیامبر نور و رحمت حضرت ختمی‌مرتبت (ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق (ع) و هم‌زمان آن با هفته وحدت و هفته دفاع مقدس یاد خاطر شهادت‌ها، دلاوری‌ها و فداکاری‌های بزرگ‌مردان و بزرگ‌زنان حماسه‌ساز این مرزوبوم به‌ویژه بیش از ۴۰ هزار معلم و دانش‌آموز شهید را گرامی داشته و به روح ملکوتی امام بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) درود می‌فرستیم.

سلامتی، طول عمر باعزت و بابرکت برای مقام معظم رهبری و توفیق روز افزون برای دولت چهاردهم را از خداوند منان مسئلت داریم.

فرزندان عزیزم، امروز در شرایطی سال تحصیلی را در ایران عزیز آغاز می‌کنید که کودکان مظلوم فلسطین و دانش‌آموزان مظلوم غزه در مقابل چشم جهانیان غریبانه زیر بمب‌ها و حملات وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از بدوی‌ترین حقوق خود محروم می‌شوند. مجامع بین‌المللی سکوت اختیار کرده‌اند و جهان اسلام برای تحقق صلح جهانی چشم امید به اندیشه پویا و غنیمت والای شما دوخته است.

امروز که شما عزیزان این آینده‌سازان میهن اسلامی از پشت نیمکت‌های کلاس دفتر داناییتان را باز می‌کنید، عهد می‌بندیم که با شعار 《برای ایران، برای مدرسه 》 در راه اقتدار نظام تعلیم و تربیت از هیچ کوششی دریغ نورزیم چرا که عمیقاً باور داریم که مدرسه کانون تحصیل، تربیت، موفقیت ایران و معلمان راهنمای مسیر پیشرفت در کشورند.

به همین منظور اعتلای جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان، ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت مدارس دولتی نظام و مهارت‌افزایی در کنار دانش‌افزایی، کشف و شناسایی، هدایت و توانمندسازی استعدادهای تحصیلی به‌ویژه در مناطق محروم را در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش قرار داده و همه مسائل خود را در جهت فرصت یادگیری مغتنم باکیفیت و عادلانه که حق همه دانش‌آموزان این سرزمین است به کار خواهیم بست.

معلمان و آموزگاران گرامی؛ در این رویداد و آئین آغاز سال تحصیلی از شما فرهیختگان دلسوز و دغدغه‌مند تقاضا داریم با تقویت به پرورش و حفظ خودباوری و حفظ وطن‌دوستی در میان دانش‌آموزان به ایجاد شور و شوق آموختن، نسل امروز را برای نقش‌آفرینی مؤثر در ساختن ایرانی آباد و سربلند رهنمود سازید.

دانش‌آموزان عزیز؛ برای دستیابی به قله‌های پیشرفت و توسعه از هیچ کوششی دریغ نورزیده و بدانید که دستاوردهای فردای ایران پاسخ تلاش‌های بزرگ شما است.

خانواده‌های گرامی و اولیای محترم دانش‌آموزان؛ از شما انتظار داریم که مدرسه را خانه دوم فرزندان خود بدانید و در مسیر دانایی و توانایی یار و یاور معلمان باشید.

در پایان از پیشگاه خداوند منان برای تمامی مدیران و معلمان که راهوران مسیر تعلیم و تربیت و عهده‌دار مسیر خطیر انبیای شده‌اند توفیق روزافزون و برای دانش‌آموزان عزیز که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند؛ سلامتی، موفقیت و سربلندی مسئلت می‌نمایم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا