اخبار استان ها

زنگ مهر و مقاومت در ۴۲ مدرسه استثنایی کردستان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان و به نقل از روابط عمومی استثنایی کردستان، طالب محمدی، بعدازظهر امروز _دوشنبه دوم مهر_ در آئین نمادین بازگشایی مدارس استثنایی استان در مدرسه بوستان ۲ شهرستان سقز اظهار کرد: تا کنون یک هزار و ۴۲۶ دانش‌آموز با نیاز ویژه، معادل ۹۹ درصد کودکان لازم التعلیم مربوط در مدارس استثنایی استان ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

وی افزود: ۲۴۴ کلاس درس مشتمل بر ۲۲۸ کلاس شهری و ۱۶ کلاس روستایی آماده ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در آغاز سال تحصیلی هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه فقط کتاب‌هایی که اخیراً توسط مدیران ثبت سفارش شده به انبار تحویل نشده است، اضافه کرد: با ثبت سفارش یک هزار ۲۹۷ جلد کتاب، ۹۳ درصد از کتب دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در مدارس استثنایی توزیع و تحویل شده است.

محمدی تلاش همسوی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست و گفت: امسال با شعار «برای ایران، برای مدرسه» سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم.

وی تعلیم و تربیت را جزو حقوق اساسی انسان‌ها برشمرد و ادامه داد: متولیان تعلیم و تربیت و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش باید زمینه‌ای را فراهم آورند تا همه کودکان با هر استعداد، توانایی و محدودیتی بتوانند از نعمت آموزش بهره ببرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: این حق در مورد دانش‌آموزان استثنایی ویژه‌تر است، چون استعداد و توانمندی در دانش‌آموز با نیاز ویژه خاص و نهفته‌تر است.

محمدی با بیان اینکه در دانش‌آموزان استثنایی هم نیاز ویژه است و هم نحوه برآورده کردن آن ویژه‌تر است، افزود: در مدارس عادی استعداد دانش‌آموزان راحت‌تر تشخیص داده می‌شود.

وی تکلیف خدمت‌گزاران در آموزش و پرورش استثنایی را سنگین‌تر دانست و خدمت به دانش‌آموزان استثنایی را فرصتی مغتنم همراه با برکات معنوی عنوان کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: تمهیدات مناسب برای ساماندهی معلمان، ثبت‌نام، توزیع کتب درسی دانش‌آموزان انجام گرفته تا سال تحصیلی جدید را با برنامه‌ریزی آغاز کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا