اخبار استان ها

آخرین مرحله بتن‌ریزی پروژه زیرگذر گویم پایان یافت

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس، محمد امین در بازدید از پروژه زیرگذر گویم که با حضور شهردار شیراز، رئیس سازمان بازرسی استان فارس، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: پروژه زیرگذر گویم پروژه تأثیرگذار در حوزه ترافیکی شهر شیراز بوده و با آغاز اجرای آن از آذر ماه سال ۱۴۰۱ مقرر شد تا ۲۴ ماهه عملیات عمرانی آن به اتمام برسد.

وی افزود: طول این پروژه ۲ کیلومتر است و اجرای آن به صورت نیمه مسقف است که تهویه و نور طبیعی به جهت مصرف کمتر انرژی در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: ارزش روز این پروژه ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان و هزینه تملک آن ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

امین خاطر نشان کرد: این محور تنها مسیر اتصالی به بزرگراه شیراز اصفهان و مسیر دسترسی به استان‌های چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر است و به واسطه تفرجگاه‌هایی که در این منطقه قرار دارد از سال‌های گذشته ترافیک‌های کیلومتری حتی تا ۷ کیلومتر وجود داشت که موجب بروز مشکلات متعدد برای شهروندان شده بود.

وی ادامه داد: این پروژه بزرگترین پروژه زیرگذر ی در جنوب کشور است که با آغاز اجرای آن، نصب تابلوهای روز شمار به جهت مطلع بودن شهروندان در روند اجرا در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار شیراز تاکید کرد: به دلیل معارضین ملکی و تاسیساتی که در این اجرای پروژه با آن مواجه بودیم در ماه‌های ابتدایی، اجرای پروژه با کندی صورت گرفت اما با راه اندازی شیفت شب و ۳ شیفت شدن و کار شبانه روزی، اجرای سریع‌تر پروژه در دستور کار قرار گرفت.

امین اظهار کرد: هم اکنون پروژه زیرگذر گویم ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آخرین مرحله بتن ریزی در هفته گذشته انجام شد و در حال حاضر عملیات خاکبرداری و زیباسازی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه تعداد ۴۱ پلاک تجاری مسکونی تملک شدند، افزود: بار اصلی این پروژه تملک و رفع معارضین تاسیساتی بود به گونه‌ای که تملک ۵ ملک مربوط به ادارات دولتی و نهادهای عمومی و رفع معارضین تاسیساتی پروژه از جمله مخابرات و فیبرنوری انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در پایان اضافه کرد: طی چند روز آینده با هماهنگی پلیس راهور مسیر شرق به غرب با کل تعریض انجام شده در زیر بار ترافیکی می‌رود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا