اخبار استان ها

رفع مشکل ۱۰ ساله صدور اسناد مالکیت اراضی سعیدآباد سیرجان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سیدمهدی هاشمی در جریان بازدید از واحد ثبتی سیرجان به منظور بررسی وضعیت حدنگاری و علل بررسی نکردن پرونده‌های قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی اظهار کرد: با توجه به وجود عقب‌ماندگی سنواتی در حوزه حدنگاری، باید در گام نخست موانع پیشبرد حداکثری حدنگاری احصا و سپس در جهت رفع آن اقدام شود.

وی افزود: از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در سطح استان کرمان، بیش از ۱۸۳ هزار پرونده تشکیل و مورد بررسی هیئت‌های قانون تعیین تکلیف قرار گرفته است که تاکنون بیش از ۱۶۲ هزار فقره پرونده منجر به رأی شده و قریب به ۲۱ هزار پرونده تاکنون منجر به صدور رای نشده است که نیاز به ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ رای در اجرای قانون تعیین تکلیف صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وجود مشکل دیرینه برای صدور اسناد مالکیت اراضی سعیدآباد سیرجان گفت: با توجه به حکم مرجع قضایی، امکان صدور سند برای املاک این منطقه فراهم شدده است و مالکان باید با مراجعه به سامانه قانون تعیین تکلیف به نشانی sabtemelk.ssaa.ir نسبت به ثبت‌نام جهت اخذ اسناد مالکیت خود اقدام کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی پرونده‌های قانون تعیین تکلیف واحد ثبتی سیرجان، راهکارهای مقتضی با تعیین برنامه زمان‌بندی ارائه شد و مقرر شد با به‌کارگیری تمام توان نیروی انسانی و مصوبات اخیر شورای قضایی استان تمام پرونده‌های باقیمانده تا پایان آبان در هیئت‌ها مطرح و منجر به صدور رای لازم شود.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل تیم‌های ویژه از تمام ادارات ثبت اسناد و املاک استان کرمان ظرف ۱۰ روز، در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل بازرسی به عمل خواهد آمد تا راهکارهای لازم جهت اتمام باقیمانده پرونده‌های تعیین تکلیف به واحدهای ثبتی ارائه شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا