اخبار استان ها

برای رشد صنعت خودرو به جوانان میدان داده شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، حجت‌الاسلام محمد موحدی ظهر امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین، اظهار کرد: مجلس باید ریل‌گذاری کند تا مشکلات حل و فصل شود، به عنوان مثال در رابطه با مشکلات صنعت خوردو نمایندگان مجلس بایستی ورود جدی داشته باشند و کیفیت تولید خودرو را کنترل کنند.

وی افزود: هریک از ما در برابر جان یکایک شهروندان کشورمان مسئول هستیم و تا زمانی که صنعت خودروسازی به دانشگاه متصل نشود، مشکلات این صنعت و مردم در حوزه خودرو حل نخواهد شد.

دادستان کل کشور با اینکه نباید ماشینی سوار شویم که برای ۱۰۰ کیلومتر ۱۴ لیتر بنزین مصرف کند، خاطرنشان کرد: اگر صنعت خودروسازی ایران بتواند مصرف بنزین خودروهای تولید داخل را به نصف برساند، روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی می شود.

حجت‌الاسلام موحدی اضافه کرد: روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر در کشور بنزین مصرف می‌شود، دولت با هزینه گزاف در حال واردات سوخت است و به همین جهت هدررفت بنزین در صنایع خودرویی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای تحول در خودروسازی ادامه داد: امروز صنایع مختلفی مثل نیروگاه ها و صنایع پتروشیمی را جوانان اداره می‌کنند و باید به جوانان میدان بدهیم تا صنعت خودرو را احیا کنند. معضل صنعت خودرو باید حل شود و بنده به عنوان احیای حقوق عامه این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

دادستان کل کشور درباره پایان کار حسین رجبی دادستان سابق قزوین در دادسرای مرکز استان گفت: دادستان قبلی از خانواده متدین و انقلابی هستند، ما خیلی اصرار کردیم که در تهران و قوه قضاییه وارد مناصب بالاتری شوند، اما درخواست بازنشستگی دادند و ترجیح دادند از دستگاه قضایی خارج شوند.

حجت‌الاسلام موحدی افزود: دادستان جدید قزوین چندین موضوع مهم از جمله عزت بخشیدن به ارباب رجوع، افزایش کیفیت در رسیدگی، تقویت دقت و سرعت، انجام بازرسی دوره ای از شهرستان‌ها، اجرای سند تحول قضایی، توجه جدی به جرائم امنیتی، برخورد جدی با سارقان حرفه‌ای و تقویت پیشگیری از جرایم را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا