اخبار استان ها

ماموریت اصلی دستگاه قضا استیفای حقوق عامه است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، روح‌الله عباسپور ظهر امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در مراسم تکریم و معارفه دادستان قزوین اظهار کرد: دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه مبارزه با فساد است و در دوره ریاست کنونی قوه قضائیه فضا برای مردم باز شد تا بتوانند ارتباط بیشتری بین خود و مدیران دستگاه قضایی ایجاد کنند.

وی افزود: استقرار عدالت اجتماعی برای جامعه اسلامی ما بسیار مهم است و ماموریت اصلی دستگاه قضا نیز استیفای حقوق عامه است، امام خمینی (ره) نیز در این رابطه اظهار داشتند که اگر دستگاه قضایی اصلاح شود، جامعه اصلاح خواهد شد.

نماینده مردم آوج و بویین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد اعتبارات و بودجه قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی دستگاه قضائی ۱۷ درصد و اعتبارات جاری آن نیز ۴۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است و این رشد اعتبارات نشان‌دهنده اهمیت مأموریت‌های قوه قضائیه در نظر مجلس است.

عباسپور اضافه کرد: با توجه به تعاملاتی که میان قوه قضائیه و قوه مقننه وجود دارد و استدلال‌های خوب و قوی که در زمینه فعالیت‌ها و برنامه‌های قوه قضائیه صورت گرفت، بودجه این قوه رشد مناسبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پرونده شرکت پیش‌فروش خودروی طراوت نوین جزو مسائل مهم مردم استان قزوین محسوب می‌شود، گفت: از زمان ورود رئیس کل دادگستری جدید به استان قزوین نقطه امید جدیدی برای مالباختگان این پرونده ایجاد شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تجربه چنین مسائلی در سایر نقاط کشور هم مشاهده شده است؛ بنابراین باید هرچه سریع‌تر کاری کنیم که حقوق مردم به آن‌ها بازگردد تا از امنیت روانی مناسبی بهره‌مند شوند، البته رئیس کل دادگستری استان با ورود جدی و دلسوزانه موضوع بحران خودروی را به درستی مدیریت کرد و پیش برد و مردم را برای احقاق حق امیدوار کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا