اخبار استان ها

امیدآفرینی مهم‌ترین وظیفه بسیج رسانه است

مرتضی کارآموزیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمن، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۳۳۳ شهید رسانه کشور و ۱۴۷ شهید رسانه غزه از سال گذشته تاکنون، بر اهمیت ادامه راه این شهدا و انجام رسالتی که بر دوش بسیجیان رسانه گذاشته شده تأکید کرد.

وی، جهاد امیدآفرینی را یکی از وظایف ذاتی بسیج رسانه دانست و افزود: اردوهای راهیان پیشرفت که وظیفه اصلی بسیج رسانه است گامی مهم در جهت روایتگری پیشرفت و شناسایی ظرفیت‌های جدید در عرصه تولید است.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور، با تبریک افتتاح هفدهمین کانون استانی بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل، بر نقش این کانون‌ها در تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای بسیجیان و گسترش جبهه انقلاب اسلامی در فضای رسانه‌ای کشور تأکید کرد.

کارآموزیان بسیج رسانه را پیشرو در آموزش و ارتقای سواد رسانه‌ای دانست و گفت: گسترش فعالیت‌های آموزشی بسیج رسانه با رویکرد جهاد تبیین و اردوهای راهیان پیشرفت، فرصتی برای روایتگری دستاوردهای انقلاب از وظایف بسیج رسانه است.

وی با تاکید بر نقش کلیدی بسیج رسانه در جذب، سازماندهی و شبکه‌سازی فعالان رسانه‌ای، به تشریح فعالیت‌های آموزشی این سازمان پرداخت.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور، از برگزاری دوره‌های تخصصی خبرنگاری، خبرنگاری موبایلی، خبرنگاری شهروند خبرنگار و همچنین دوره‌های نوین رسانه‌ای مانند هوش مصنوعی و رسانه خبر داد.

کارآموزیان، برگزاری رویدادهای رسانه‌ای و استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: با همکاری دانشکده رسانه دوره‌های آموزشی برگزار و گواهی‌های معتبر صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۱۶ کانون شناسه‌دار بسیج رسانه در سراسر کشور، بر رویکرد سه محور اصلی جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی در فعالیت‌های این سازمان تاکید کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت را نمونه‌ای از فعالیت‌های جهاد تبیین و امیدآفرینی دانست و افزود: در این اردوها، فعالان رسانه‌ای با دستاوردهای کشور آشنا شده و به تولید محتوا و روایتگری پیشرفت می‌پردازند.

کارآموزیان تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی که به عهده بسیج رسانه گذاشته شده، جهاد امیدآفرینی است، در این راستا اردوهای راهیان پیشرفت از یک سال و نیم گذشته در کشور آغاز شده است.

وی افزود: هدف از اردوهای راهیان پیشرفت بسیج رسانه علاوه بر روایتگری پیشرفت، مقرر است تا راه دیده‌بانی تولید در کشور را نیز انجام دهد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه با حضور در این اردوها قرار است از مشکلات و موانع تولید و تولیدکنندگان اطلاع پیدا کنیم، گفت: تولیدکنندگان، افسران جهادی، جنگ اقتصادی کشور هستند، باید بتوانیم مطالبه‌گری برای آن‌ها انجام داده، مشکلاتشان را به گوش مسئولان رسانده و در حد توان پیگیری کنیم.

کارآموزیان سه محور اساسی سازمان بسیج رسانه را جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی دانست و خاطرنشان کرد: رویدادهای رسانه‌ای ما حول این ۳ محور است تا موضوعات و مطالبات مربوط به تولید کنندگان را پیگیری کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا