اخبار استان ها

توجه به محصول استراتژیک عناب موجب رونق اقتصادی روستاها می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری امروز _پنجشنبه پنجم مهر_ در آیین شکرگزاری برداشت محصول عناب در روستای سیوجان شهرستان خوسف اظهار کرد: افزایش محصولات استراتژیک عناب به توسعه پایدار و رونق اقتصادی روستاها کمک می کند.

وی گفت: امیدواریم سال آینده این جشنواره در مکانی برگزار شود که برای عناب‌کاران الگویی در راستای افزایش بهره‌وری و ترویج محصولات کشاورزی باشد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به تغییر اقلیم در خراسان‌جنوبی و گرمای بیش از اندازه هوا در منطقه افزود: در خصوص گرمای هوا باید تدبیر کرد، چرا که شاید روزی عناب از منطقه حذف شود و مجبور باشیم محصول دیگری را جایگزین کنیم، از این رو محققان و مروجان باید برای بقای محصول استراتژیک عناب، کار کارشناسی انجام دهند.

وی افزود: عناب سیوجان ثبت شده است اما در راستای برندسازی عناب سیوجان باید گام برداشت تا این محصول به خوبی برای بازار و مصرف کننده معرفی شود.

جعفری با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی و برق یا تعادل‌بخشی چاه‌های کشاورزی گفت: مطالبه جهاد کشاورزی و مردم همسوست، چراکه آب های کشاورزی کسر شده، اما باید در وهله نخست کشاورز توانمند شود و به این مهم برسیم که باید آبیاری زیر سطحی اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه هم در تولید و هم در بازاریابی محصول عناب باید گام‌های فراتری برداریم، خاطرنشان کرد: برای بورس عناب ما هر کاری را کردیم اما گردش مالی آن کم است، از این رو نامه‌ای را برای بورس عناب به تأییدیه استانداری به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کردیم تا قیمت عناب افزایش پیدا کند.

به گزارش سرمایه گستران، در پایان این مراسم از برترین زکات‌دهنده، برترین عناب‌کار، برترین فرد در تولید و فرآوری عناب تقدیر شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا