اخبار استان ها

هلال‌احمر تاب‌آوری مردم در دوران دفاع مقدس را ارتقاء داد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، پیرحسین کولیوند عصر امروز _پنج‌شنبه پنجم مهر_ در یادواره استانی ۲۲ شهید امدادگر دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس از دل مردم بودند که از سرتاسر خاک ایران به خط مقدم هجرت کرده و برترین درجات الهی را به دست می‌آوردند.

وی اضافه کرد: رسم شهدا و رزمندگان تبعیت از ولایت بوده و در زمان جنگ اگر امام‌خمینی (ره) فرمانی صادر می‌کرد، همه به سمت جبهه‌ها می‌دویدند و بر سر بستن سربندهای مزین به نام ائمه اطهار (ع) دعوا داشتند. بنابراین این بزرگواران با همه شور و رضایت برای ثبت‌نام اعزام به خط مقدم حضور پیدا می‌کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر با یادآوری نقش اساسی امدادگران و نجاتگران هلال‌احمری در جبهه‌های دفاع مقدس گفت: امداگران خودشان سلاحی برای دفاع نداشتند، اما جان هموطنان خود را نجات می‌دادند، به همین جهت نخستین هدف امدادگران در جبهه‌های جنگ جهاد درمانی، مؤمنانه و همدلانه بود.

کولیوند درباره نقش مهم امدادگران در دوران جنگ عنوان کرد: کمک به پایداری و مقاومت مجروحان جنگی و و انتقال آنها به پشت خط مقدم یکی از نفش‌های مهم این امدادگران جهادی بود و بسیاری از نیروهای هلال‌احمر برای حفظ سلامت رزمندگان اسلام جان خود را تقدیم کردند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر نقش ساماندهی رزمندگان، تقویت روحیه و اعتماد به نفس رزمندگان را برعهده داشت و نیروهای این جمعیت با همه توان، تعصب و غیرت خود در این راه قدم گذاشته و پیش رفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امدادگران فقط به کار درمانی بسنده نمی‌کردند و در کارهای دیگر حضور داشتند، گفت: نیروهای ما برای اسرای عراقی و آواره‌های جنگی اردوگاه می‌زدند و به عنوان پشتیبان و هماهنگ‌کننده دربرنامه‌های دیگر حضور داشتند.

کولیوند افزود: هلال‌احمر برای ارتقای سطح تاب‌آوری مردم در دوره دفاع مقدس کارهای بزرگی کرد و نیروهای هلال‌احمری در شناسایی مفقودان و کمک به بازگشت آزاده‌ها تلاش و کوشش زیادی کردند.

وی ادامه داد: آرزو و آرمان شهدا این است که جوانان امروزی رفتار شهدا را درک کنند و به انگیزه‌، رویکرد، رهیافت و کلام شهدای دفاع مقدس عمیق و بادقت نگاه کنند و از نگاه شهدا برای طراحی سبک زندگی خود الگو بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر با یادآوری اینکه زمان زیادی برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدا نداریم، گفت: خانواده شهدا را فراموش نکنید و به آنها سر بزنید تا نور امیدی در دلشان روشن شود و بدانند هیچ‌گاه فراموش نمی‌شوند و همیشه همه اقشار به یاد آنها بوده و خاطر شهیدانشان را زنده نگه می‌دارند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا