اخبار استان ها

تبیین رشادت‌های دفاع مقدس برای جوانان تکلیف امروز ما است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، امیر سرتیپ‌دوم ستاد حسین محمدشفیعی ظهر امروز _جمعه ششم مهر_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: با وجود اینکه صدام حسین در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ قول داده بود ظرف یک‌هفته ایران را تصرف کند، هشت‌سال در باتلاقی که ایجاد کرده بود، دست و پا زد.

وی اضافه کرد: رژیم بعثی صدام که قرار بود سه‌روزه خوزستان و در یک‌هفته کل ایران را اشغال کند، با ماشین جنگی مجهز خود فقط ۳۴ روز پشت دروازه‌های خرمشهر دست‌وپا زد، در حالی که همه منابع و نیروهای خود را در جنگ علیه ما به کار گرفته بود، اما در پایان نتوانست ذره‌ای از خاک ایران را بگیرد.

با دفاع مقدس روحیه دفاع از مظلوم به کل جهان صادر شد

ارشد نظامی ارتش در استان‌های زنجان و قزوین با بیان اینکه باید بپرسیم چه شد که صدام ظرف هشت‌سال به اهداف خود نرسید، گفت: صدام تصرف اروندروند و استان خوزستان و منزوی کردن ایران را جزو اهدافش قرار داده بود، اما در پایان جنگ خودش و رژیم بعثی منزوی شد.

محمدشفیعی افزود: بر خلاف اهدافی که استکبار برای خودش در جنگ تحمیلی دیده بودند، بعد از دفاع مقدس ما اسلام ناب محمدی، روحیه عدالت‌خواهی و دفاع از مظلوم به همه نقاط جهان صادر شد و رشادت‌های امروز رزمندگان مقاومت در غزه، فلسطین و لبنان ثمره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: آیا بیداری اسلامی توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صادر نشد؟ امروز باید بپرسیم که جمهوری اسلامی ایران کجاست و صدام و رژیم بعثی تا دندان مسلح او کجاست؟

لزوم تبیین رشادت‌های دفاع مقدس

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی با ذکر اینکه بین تبیین و تفسیر جنگ فرق وجود دارد، گفت: تبیین دفاع مقدس به معنی بیان رشادت‌هایی است که در دوران دفاع مقدس افتاده است. بنابراین کسانی که آن دوران را درک کرده‌اند، برای جوانانی که در آن زمان هنوز به دنیا نیامده بودند، این رشادت‌ها را تعریف و تشریح کنند.

محمدشفیعی اضافه کرد: امروز ۳۶ سال از پایان جنگ گذشته و در واقع جوان ۳۶ ساله امروز ما یک‌روز از دوران دفاع مقدس را ندیده و این جوانان به تبیین دلاوری‌های ارتش، سپاه و بسیج مردمی ما نیاز دارند و بنابراین امروز تکلیف داریم دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام را برای جوانان تبیین کنیم.

وی ادامه داد: همین مردم قزوین فقط در یک‌روز ۱۵۰ کامیون وسیله برای حمایت از پشت جبهه‌های جنگ و جهاد در دوران دفاع مقدس فرستادند و وظیفه امروز ما تبیین همین رشادت‌ها و حماسه‌سازی‌های است.

دفاع مقدس تمام نشده است

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین در بخش پایانی سخنان خود گفت: دفاع مقدس برای ما تمام نشده، بلکه شکل آن تغییر کرده است. زمانی با سلاح‌هایی مانند تانک، توپ و هواپیما با دشمن می‌جنگیدیم و امروز در مقابل جنگ ترکیبی و شناختی قرار داریم.

وی افزود: اگر جهاد تبیین را درست انجام دهیم، مطمئناً در جنگ ترکیبی و شناختی که به دشمن به راه انداخته، پیروز و موفق خواهیم بود و بنابراین باید با وحدت تلاش کنیم در جبهه جدیدی که دشمن برای ما باز کرده، پیروز شویم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا