اخبار استان ها

مرمت قلعه تاریخی محمدیه آغاز شد

محمود مدنیان در گفتگویی در اصفهان اظهار کرد: قلعه تاریخی بر فراز کوه معروف به قلعه و احتمالاً مربوط به دوران پیش از اسلام سال‌های طولانی دژ دفاعی محله محمدیه بوده است.

وی افزود: این قلعه در دوره معاصر و پس از بلااستفاده شدن به تدریج و بر اثر عوامل طبیعی در قسمت‌های مختلف دچار آسیب‌هایی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نایین خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان نایین در اولین قدم نسبت به تهیه پرونده ثبتی و ثبت این بنای تاریخی اقدام که در نهایت قلعه محمدیه در سال ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مدنیان ادامه داد: با پیگیری‌های فراوان حقوقی صورت گرفته قلعه تاریخی محمدیه در سال ۱۴۰۲ به مالکیت وزارت میراث فرهنگی به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران درآمده و اعتباری جهت مرمت و ساماندهی بخش‌هایی از آن جذب شد.

مرمت قلعه تاریخی محمدیه آغاز شد

مدنیان خاطرنشان کرد: مرحله فعلی مرمت شامل استحکام بخشی دیوارها با خشت در برج‌ها و دیوار ضلع غربی، ساماندهی ناودان‌ها و شیب بندی مناسب آبراه ها، اجرای اندودکاه گل برج‌ها و دیوار ضلع غربی است.

وی با اشاره به جاذبه تاریخی و موقعیت خاص این قلعه گفت: این قلعه با ۱۴۰۰ مترمربع مساحت به خاطر موقعیت قرارگیری خاص آن و تسلط و نزدیکی به بیشتر جاذبه‌های تاریخی و مناظر طبیعی منطقه، قابلیت فراوانی برای سرمایه‌گذاری و تبدیل به یک مجموعه گردشگری را دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا