اخبار استان ها

تصمیمات مدیریت شهری پروژه بسط شرقی را به تاخیر انداخت

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قم، علی رمضانی امروز _ دوشنبه نهم مهر _ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین الدین برگزار شد اظهار کرد: تصمیمات پروژه بسط شرقی حرم مطهر در هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری قم و با حضور ۶ عضو شورای اسلامی شهر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی اعضای شورا مجدانه پیگیر بودند که پروژه در دوره ششم افتتاح شود افزود: شخص من اعتقاد داشتم که گودبرداری را آغاز کنیم تا معارضات جدی تر دنبال شود.

گره کور معارضات در پروژه بسط شرقی حرم مطهر

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با اشاره به اینکه در جریان پروژه بسط شرقی برخی معارضات را فکر می‌کردیم با مذاکره قابل حل است گفت: در عمل برخی از مالکین هنوز حاضر به توافق نشده‌اند.

رمضانی با اشاره به ماده ۱۱ قرارداد سرمایه گذاری پروژه بسط شرقی حرم مطهر اظهار کرد: شریک موظف است نسبت به بازطراحی نقشه معماری اقدام کند. این موضوع زمان‌بر است و ما باید زمان به شریک خودمان می‌دادیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در ۱۷ ماه باید به مرحله گودبرداری می‌رسید گفت: ابتدا قرار شد زمینی که پروانه را بر اساس ۴۰ متر در ۳۰۰ متر در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم که در فاز نخست عبور و مرور مردم مختل نشود. در این زمینه مشکلات صدور پروانه و معارضات وجود داشت و این عرصه را به ۵ هزار متر تقلیل دادیم.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم تصریح کرد: یکی دیگر از تکالیف شورای شهر قم برای این پروژه گرفتن عامل چهارم بود که این موضوع هم زمان بسیاری برد.

اخلال در روند اجرایی پروژه

رمضانی به مشکلات پروژه اشاره کرد و افزود: نخستین نکته‌ای که بسیار وقت برد و منجر به تحصن در استانداری شد، دست فروشان آن منطقه بود. جا به جا کردن این دست فروشان دو ماه درگیری شهرداری و استانداری را به دنبال داشت. همچنین اخلال ایجاد شده از سوی پروژه متوقف صحن شرقی حرم حضرت معصومه (س) نیز زمان اجرا را به تعویق انداخت.

وی به مسائل فروشگاه متبرکات آستان مقدس فاطمه معصومه (س) اشاره کرد که مانع از انجام مطالعات زمین شناختی توسط سرمایه گذار شده بود و حل این معضل تا خردادماه سال جاری زمان برد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم اضافه کرد: این در حالی است که نخستین مکاتبات برای جمع‌آوری این فروشگاه اردیبهشت ۱۴۰۲ بود.

رمضانی افزود: انتظارات مردم و مسائل حوزه ترافیک موجب شد که نتوانیم عرصه پارکینگ این پروژه را به طور کامل تخلیه کنیم.

وی با اشاره به مشکلات سرمایه گذار با بیمه تأمین اجتماعی گفت: در نهایت پروانه ساختمانی در هفتم شهریور سال جاری صادر شد و محدودیت‌های حفاری به دلیل قطعی نشدن نقشه معماری ادامه دارد.

انجام ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵ درصد از تجهیز کارگاه انجام شده است افزود: ۱۰۰ هزار متر مکعب گودبرداری در این پروژه اجرایی شده و شیوه عملیات اجرایی سازه تصویب شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه تا کنون سرمایه گذار پروژه بسط شرقی حرم مطهر بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه و ۸۰ میلیارد تومان تعهد ایجاد کرده است گفت: کاربری‌ها از ۴۳۰۰ متر خدماتی به ۹ هزار متر افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه مسیرهای خروجی و ورودی اصلاح شده و دسترسی‌های بهتری در نقشه ایجاد شده است گفت: قرار است ۲۰۰ سال در شهر باقی بماند و به همین دلیل تصمیماتی برای محکم شدن چارچوب اجرایی گرفته شده که زمان پروژه را بالا برده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا