اخبار استان ها

سرمایه گذارِ «شهر هنر اصفهان» به دنبال اجرای آن در کشور «عمان»!

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، سید مهدی سیدین نیا با اشاره به مطالعات پروژه شهر هنر اصفهان اظهار کرد: مطالعات شهر هنر اصفهان  ۱۰ سال پیش انجام شده و جزو مطالباتی است که باید توسط رسانه‌های استان اصفهان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه طبق طرح مطالعاتی، شهر هنر به زمینی با مساحت بین ۸۰۰ تا یک هزار هکتار نیاز دارد، تاکید کرد: طی این سال ها متاسفانه دولت ها همکاری نکردند در حالی که این طرح سرمایه گذاری داشت که بسیار پیگیر بود و اکنون که به عمان رفته است دنبال اجرای این طرح در آن کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تاکید کرد: ایده‌پرداز این پروژه بنده بودم و به متقاضی سرمایه‌گذاری گفتم پروژه شهر هنر برای مردم اصفهان است و در حالی که بسیاری از شهرهای کشور از جمله پایتخت خواهان این طرح بودند اما دولت ها، هیچکدام همکاری نکردند.

وی با اشاره به اینکه طرح شهر هنر در حال اخذ مصوبه شورای هنری کشور است، گفت:  قرار است از محل یک درصد بودجه شرکت‌های دولتی که بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد تومان است، به اجرای این پروژه کمک شود.‌

سیدین نیا تاکید کرد: امید است طی سفری که وزیر ارشاد برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان خواهند آمد این موضوع پیگیری شود و به نتیجه برسد زیرا اجرای این پروژه نیازمند همکاری، همدلی و پشتوانه بخش دولتی و خصوصی است.

وی گفت: شهر هنر ۳۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد و لازم است این پروژه مطالبه خبرنگاران اصفهان شود زیرا این شهر سالانه می‌تواند پاسخگوی ۲۰ میلیون توریست باشد.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا