اخبار استان ها

حفظ منابع پایه عاملی موثر در ارتقای بهره‌وری است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مجتبی دهقان‌پور ضمن حضور در محل برگزاری هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی در شهرستان مرودشت، اظهار کرد: یکی از مقولات مد نظر ما برای کشت پاییزه، مدیریت عوامل اثرگذار بر کشت است.

وی با تاکید بر استفاده از بذور گواهی شده به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در تولید، افزود: بذور مصرفی باید متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه و مقاوم به بیماری زنگ زرد گندم باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: از مجموع ۱۶۰ شرکت تولید کننده بذر گواهی شده در کشور ۲۸ شرکت در استان فارس فعال هستند و در زمینه تولید بذر گواهی شده، استان فارس با تولید ۵۸ هزار تن بذر گواهی شده مقام اول کشور را دارد که علاوه بر تأمین نیاز استان فارس به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

دهقان‌پور تاکید کرد: اجرای برنامه‌های ترویجی و آموزشی از جمله اقدامات مهم سازمان جهاد کشاورزی برای اجرای الگوی کشت در سطح استان فارس بوده است.

وی اضافه کرد: فارس به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید گندم و محصولات شتوی در کشور، تمهیدات و تدارکات لازم برای اجرای طرح الگوی کشت را فراهم کرده است.

به گزارش سرمایه گستران، هفتمین کاروان ترویجی بهره‌وری الگوی کشت ملی همزمان با سراسر کشور در ۳۷ شهرستان استان فارس برگزار شد و تاکید بر لزوم رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان، استفاده از بذور گواهی شده و ضدعفونی بذور خود مصرفی گندم و جو، آموزش‌های لازم در این زمینه، ضرورت استفاده از سموم ضدعفونی توصیه شده توسط کارشناسان مراکز و رعایت تناوب زراعی از جمله موارد مطرح شده در این کاروان ترویجی بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا