اخبار استان ها

ایمن‌سازی محور کاشان_اصفهان با تکمیل آزادراه و تخصیص بودجه

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، شهرستان کاشان ۶۴۸ کیلومتر راه‌های برون‌شهری دارد که ۱۰۹ کیلومتر آن آزادراه و ۱۲۹ کیلومتر دیگر بزرگراه است.

یکی از این آزادراه‌ها، آزادراه کاشان_نطنز_ اصفهان است که مدتی به علت نداشتن آسفالت و زیرسازی مناسب اعتراضات مردمی را به دنبال داشته است.

این آزادراه به دلیل کمبود اعتبارات و نبود توازن درآمد و هزینه دارای زیرساخت‌های ضعیف است، نبود روشنایی و نیوجرسی ضریب خطر حوادث و تصادفات را در این آزادراه افزایش داده است.

نگهداری و بهره‌برداری آزادراه کاشان_نطنز_اصفهان که از سال ۱۳۷۳ آغاز شد و سال ۱۳۸۲ به اتمام رسید از سال ۸۲ بهره‌برداری و نگهداری از آن در اختیار شرکت امیرکبیر قرار گرفت.

از ابتدای سال ۹۳، نگهداری و بهره‌برداری از این پروژه ۱۶۳ کیلومتری به شرکت سان آرا واگذار شد.

مدتی است که با حضور شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان_نطنز_کاشان، اتفاقات خوبی در حوزه بهسازی آسفالت، روشنایی و نیوجرسی آغاز شده است.

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد بودجه در برنامه سه ساله به آزادراه کاشان_اصفهان

سید حامد مرتضوی، مدیرعامل آزادراه سان آرا در گفتگویی در اصفهان اظهار کرد: بهسازی آسفالت آزادراه کاشان_نطنز_اصفهان با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: در برنامه سه ساله بودجه ۲۰ هزار میلیارد ریال به آزادراه تخصیص یافته است که از خرداد ۱۴۰۳ تاکنون ۴ هزار میلیارد ریال از آن محقق شده و در حوزه زیرسازی و بهسازی آسفالت انجام گرفته است.

مدیرعامل آزادراه سان آرا تصریح کرد: برای روشنایی ورودی کاشان و اصفهان و عملیات اصلاح و بهسازی کامل روشنایی این آزادراه با تبدیل شبکه زمینی به هوایی در دو عوارضی اصفهان و کاشان با بیش از ۱۵۰۸ متر کابل‌کشی هوایی تیرهای روشنایی و تعویض ۱۰۶ چراغ ال ای دی با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع طرح راهداری و نگهداری آزادراه انجام شد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه کابل‌کشی هوایی مانع از سرقت سارقان، فرسودگی و ماندگاری بیشتر آن می‌شود، تاکید کرد: عملیات بهسازی روشنایی آزادراه با توجه به تهیه طرح فنی، شرایط جغرافیایی و فرسودگی شبکه کابل روشنایی در این آزادراه مهم و شریان حیاتی پرتردد شمال به جنوب کشور انجام تعویض لامپ و پایه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای هر کیلومتر نیوجرسی در آزادراه ۸۳ میلیارد ریال است که تاکنون ۴۰ کیلومتر نیوجرسی از این آزادراه در نقاط پر خطر اجرا شده است

مدیرعامل آزاد راه سان آرا با اشاره به اینکه خودروهای سنگین بیشترین آسیب را به اتوبان وارد می‌کنند گفت: پیشنهاد می‌کنم پرداخت عوارضی از ماشین‌های سواری حذف و در عوض از وسایل نقلیه تجاری عوارضی دریافت شود.

ایمن‌سازی محور کاشان_اصفهان با تکمیل آزادراه و تخصیص بودجه

لحظه‌ای درنگ ضریب خطر تصادفات را کاهش می‌دهد

مهدی علیزاده، مسئول ایستگاه عوارضی کاشان نیز در گفتگویی در اصفهان اظهار کرد: در راستای فعالیت فرهنگی این شرکت، سه مسجد در این آزاد راه دیده شده است که یک مسجد در ورودی عوارضی کاشان ساخته شده است.

وی افزود: در کنار این مسجد ایستگاه صلواتی و موکبی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده تا با لحظه‌ای درنگ ضریب خطر تصادفات را کاهش داده و همچنین به امور فرهنگی در این محل پرداخته شود.

مسئول ایستگاه عوارضی کاشان گفت: این موکب با برنامه‌های مناسبتی در اعیاد و جشن‌ها اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی و پذیرایی می‌کند

علیزاده خاطر نشان کرد: این مواکب بین راهی در راستای طرح توقف حرکت و پذیرایی از مسافران به فاصله ۶۰ کیلومتری این موکب ایستگاه صلواتی دیگری در حال احداث است که به زودی بهره برداری می‌شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی دو مسجد در دو نقطه دیگر آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان با پیش‌بینی ۴۰ میلیارد ریال هزینه خبر داد.

به گزارش سرمایه گستران، امید است با تخصیص اعتبارات بیشتر به این آزادراه و همت این شرکت، معایب این آزادراه رفع شود و به زودی شاهد ایجاد راهی ایمن و کم‌حادثه برای مسافران باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا