اخبار استان ها

آتش‌نشانی تیران به تجهیزات غواصی مجهز شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، محسن دلکرمی امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در آئین رونمایی از تجهیزات غواصی آتش‌نشانی در محل نمایشگاه تجهیزات تخصصی اطفای حریق و ایمنی تیران اظهار کرد: با توجه به آمار غرق شدگی استخرهای محلی و کشاورزی و پوشش خدمات ایمنی واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تیران در سد شهید منتظری روستای خمیران، تهیه این تجهیزات تخصصی نیاز بود که با حمایت اعضای شورای اسلامی خریداری شد.

وی افزود: این تجهیزات شامل دو سری کامل غواصی و یک دستگاه ترالی تنفسی است که برای خرید آن ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و در اختیار این واحد از مدیریت شهری قرار گرفته است.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مأموریت‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهر شامل حوادث است، خاطرنشان کرد: غرق شدگی در استخرهای محلی، کشاورزی و سقوط در چاه از جمله آن است که به دلیل بی احتیاطی رخ می‌دهد.

دلکرمی ادامه داد: پوشش ایمنی تصادفات و حوادث جاده‌ای از دیگر مأموریت‌های آتش‌نشانان این شهر است که بیشتر آن نیز در جاده‌های در خارج حریم این خطه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بی توجهی و رعایت نشدن اصول ایمنی منجر به بروز حوادث و آتش‌سوزی شده است، تاکید کرد: بررسی‌های کارشناسی از غفلت در بروز حوادث حکایت می‌کند که آموزش و اطلاع‌رسانی نیاز است.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه بهره‌گیری از نظرات کارشناسی ایمنی در کاهش حوادث نقش دارد، اضافه کرد: آموزش پیشگیری از حوادث در قالب برنامه‌های فرهنگ شهروندی در این دوره از مدیریت شهری انجام خواهد گرفت.

دلکرمی با بیان اینکه توسعه امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهر نیاز است، گفت: با توجه به محدودیت اعتباری مدیریت شهری به مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیاز است تا سطح کیفی و کمی امکانات این واحدها افزایش یابد.

وی اضافه کرد: پوشش ایمنی عوامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تیران در تصادفات مانع از وقوع حریق می‌شود و به همین خاطر در بروز حوادث با اعلام فوریت از سوی پلیس یا اورژانس، عوامل در صحنه حادثه حاضر می‌شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا