اخبار استان ها

طرح تحقیق و تفحص از بانک شهر اندیشمندانه و آینده‌نگرانه است

محمد اسدیان در گفتگویی در البرز به طرح تحقیق و تفحص از بانک شهر مبنی بر اینکه فقط با ۱۱ امضا در هیأت رئیسه وصول و به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده است اشاره و اظهار کرد: خرداد سال گذشته چند نفر از اعضای شورای شهر کرج بر اساس بند ۸ ماده ۸۰ قانون انتخابات وظایف و تشکیلات شوراها مصوب ۱۳۷۵ طی مکاتبه‌ای خواستار تحقیق و تفحص میزان سود و زیان سهام شهرداری کرج از بانک شهر و تحقیق و تفحص شوند.

وی افزود: صورت‌های مالی بانک شهر نشان می‌دهد این بانک بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته به ثبت رسانده است که با توجه به سرمایه ثبتی حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت یا همان انحلال می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: اوضاع منفی شاخص‌های بانک شهر صرفاً به زیان انباشته این بانک محدود نمی‌شود و این بانک زیان ده با کفایت سرمایه منفی ۷/۶۲ درصدی شرایط بحرانی را تجربه می‌کند.

اسدیان تصریح کرد: بانک مرکزی ایران حداقل این شاخص برای شبکه بانکی ایران را هشت درصد تعیین کرده است و هر چقدر این شاخص کمتر از ۸ درصد باشد، شرایط بانک رو به بحران است.

وی اضافه کرد: بانک شهر تا پایان خرداد ماه سال جاری بیش از ۴۱۶ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان بدهی دارد که نسبت به گذشته افزایش ۹ درصدی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: مدیر عامل این بانک بورسی در تلاش است تا تاییدیه مجوز افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی را از بانک مرکزی دریافت کند، هر چند در صورت چنین افزایش سرمایه‌ای، باز هم رقم زیان انباشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بیش از سرمایه شهر خواهد بود و این بانک همچنان در وضعیت قرمز خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا