اخبار استان ها

سامانه بارشی تا روز شنبه در گیلان فعال است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، یوسف شجاعی اظهار کرد: روز چهارشنبه آسمان گیلان صاف تا نیمه‌ابری بود و جو جنوبی سبب وزش باد گرم و افزایش محسوس دما در نواحی جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های استان شد.

وی افزود: چهارشنبه منجیل با ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و ماسوله با ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت با حداقل ۱۷ و حداکثر ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: به تدریج از بعدازظهر چهارشنبه، ورود سامانه بارشی به گیلان سبب افزایش ابر بارش باران در نقاط مختلف استان شد و این سامانه تا اوایل هفته آینده (روز شنبه) در استان فعال است و طول این مدت در بیشتر ساعات آسمان گیلان، ابری و مه آلود، به تناوب بارش باران و وزش باد و در برخی نقاط رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

شجاعی ادامه داد: بارش‌ها غالباً ماهیت رگباری دارد؛ بنابراین در برخی نقاط گیلان، گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در برخی نقاط استان مورد مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: طی این مدت به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم از استقرار در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها پرهیز و با توجه لغزندگی شدید سطح جاده‌ها و کاهش دید، رانندگان احتیاط کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: اوایل هفته آینده، دمای هوای گیلان، روند کاهشی خواهد داشت و در برخی نقاط استان تا ۱۰ درجه کاهش پیدا می‌کند و از بعدازظهر شنبه هفته آینده، این سامانه به تدریج از استان خارج و قطع بارندگی و کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه یک‌شنبه هفته آینده در استان آسمان صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود، گفت: دریای خزر تا روز جمعه مواج و برای فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا