اخبار استان ها

افزایش مصرف بنزین در چهارمحال‌وبختیاری

ساسان تیموری در گفتگویی در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مصرف بنزین در شش ماه گذشته سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۹ درصد افزایش داشت و این افزایش قیمت در حالی است که میانگین مصرف روزانه بنزین در سطح استان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ لیتر است.

وی افزود: مصرف نفتگاز در نیمه نخست سال‌جاری ۰.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت و در این مدت بیش از ۱۴۴ میلیون لیتر نفتگاز به مصرف رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: افزایش ترددهای بین استانی و استقبال مسافران تابستانی از گردشگاه‌های طبیعی با توجه به آب و هوای مساعد این استان در فصول گرم سال علت عمده افزایش مصرف بنزین در استان است.

تیموری با اشاره به خانوارهای ساکن در روستاهای فاقد گاز تصریح کرد: مقدار سهمیه نفت سفید مورد نیاز خانوارهای ساکن روستاها و بخش‌های فاقد گاز طبیعی با توجه به تعداد نفرات خانوارهای ثبت‌نام شده در سامانه «درخواست فرآورده‌های نفتی» به آدرس اینترنتی newtejaratasan.niopdc.ir و بر اساس سکونت در اقلیم یک و دو آب و هوای سردسیری استان برآورد شده است.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از هرگونه تخلف در عرضه سوخت به خانوارها از جمله سهمیه نفت سفید و همچنین گازمایع، نگهداری هرگونه کارت بانکی دارای سهمیه فرآورده‌های نفتی سرپرست خانوار نزد فروشنده یا عوامل فروشندگی نفت سفید و گاز مایع ممنوع است و ضرورت دارد سرپرست خانوار با همان کارت بانکی در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی ثبت‌نام و در زمان دریافت سهمیه با استفاده از کارت‌خوان فروشندگی، مبلغ سهمیه نفت سفید و سیلندر گازمایع خرید شده را پرداخت کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خاطرنشان کرد: تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به نکات ایمنی در خصوص مراقبت از کارت سوخت شخصی توجه کنند و از قرض دادن آن به دیگران خودداری و همیشه مراقب تراشه کارت سوخت خود باشند و در صورت مشاهده هرگونه خراشیدگی یا دستکاری روی آن، از کارت استفاده نکنند و برای صدور المثنی از طریق مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا