اخبار استان ها

اقدامات فرهنگی مراسم کاروان پیاده‌روی وارثان حماسه شهید اردهال در کاشان

محمد علی فرجی در گفتگویی در اصفهان، اظهار کرد: از اجرای سرود تا اهتزاز پرچم لبنان و فلسطین در منطقه فین از اقدامات فرهنگی در مراسم کاروان پیاده‌روی وارثان حماسه شهید اردهال در کاشان است.

وی با اشاره به برگزاری آئین سنتی مذهبی قالی‌شویان افزود: تلاش کردیم در راستای معرفی این آئین و در راستای کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمدباقر (ع) برای کمک به جریان مردمی و فرهنگی این رویداد گام برداریم تا شخصیت عظیم حضرت علی بن امام محمدباقر (ع) و همچنین آستان مقدس شهید اردهال به عنوان یک قطب فرهنگی در منطقه اردهال معرفی شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان علاوه بر تهیه و اهدا کتیبه منقش به نام حضرت علی بن امام محمدباقر (ع)، اقدام به تولید نماهنگ «مِثل طُوی» با محوریت این امامزاده در قالب سرود کرد.

فرجی اضافه کرد: اجرای سرود «مِثل طُوی» توسط گروه آرمان در مقابل مسجد جامع فین و همچنین توزیع پرچم فلسطین و حزب الله لبنان در جمع عزاداران شهید اردهال از جمله اقدامات فرهنگی سازمان است.

وی عنوان کرد: عزاداران کاروان پیاده روی وارثان حماسه شهید اردهال با نمایش و اهتزاز پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان بار دیگر اتحاد و همدردی خود را با ملت مظلوم غزه و لبنان ابراز و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش سرمایه گستران، کاروان پیاده‌روی قرار است پس از طی مسافت حدود ۵٠ کیلومتری فین کاشان تا مشهد اردهال، در آستان مقدس حضرت سلطانعلی و برای برگزاری آئین سنتی مذهبی قالی‌شویان که همه ساله دومین جمعه مهر ماه برگزار می‌شود، تجمع کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا