اخبار استان ها

۴۶ درصد تعهد اشتغال استان مرکزی محقق شده است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، حسن میرزاخانی صبح امروز _پنجشنبه دوازدهم مهر_ در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی اظهار کرد: در بهار امسال کمترین نرخ بیکاری استان مرکزی در تاریخ خود با چهار و هشت دهم درصد به ثبت رسید.

وی افزود: میزان اشتغال ایجاد شده برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها مطلوب نیست و لازم است برنامه‌ریزی و تلاش جدی برای تحقق این مهم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم امسال ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال ۴۶ درصد از تعهد اشتغال این استان محقق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به نقش فرمانداران در تحقق اشتغال‌های ایجاد شده در استان مرکزی، گفت: با عزمی که وجود دارد و هم‌اکنون شاهد آن هستیم باید تلاش شود تا علاوه با تحقق میزان تعهد، مازاد اشتغال هم در این استان محقق شود.

میرزاخانی گفت: سامانه رصد ارتقا یافته و قابل پیگیری و راستی‌آزمایی است و باید اشتغال‌های ایجادی بلافاصله در این سامانه ثبت و به روزهای پایانی موکول نشود، همچنین عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌های استان مرکزی باید در زمینه اشتغال و پرداخت تسهیلات با جدیت رصد و پیگیری شود.

میزان اشتغال هدف گذاری شده برای مشاغل خانگی ۹۹۳ نفر است

جمشید امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم اظهار کرد: میزان اشتغال هدف‌گذاری شده برای مشاغل خانگی در این استان، ۹۹۳ نفر برای امسال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار ابلاغ شده برای مشاغل خانگی استان مرکزی در امسال یک‌هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال است، افزود: از این مبلغ یک‌هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال اختصاص یافته است و یک‌هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال هم به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در این بخش درصد معرفی به ابلاغی ۷۹ درصد است و تاکنون ۱۸۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی معادل ۱۳ درصد از مبلغ ابلاغی، پرداخت شد.

امیدی اضافه کرد: امسال بیشترین میزان تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی این استان در شهرستان‌های فراهان، زرندیه و تفرش و کمترین میزان پرداختی مربوط به شهرستان‌های خنداب، آشتیان و ساوه بوده است.

وی با بیان اینکه میزان تعهد اشتغال امسال این استان، ۱۱ هزار و ۶۲۴ نفر است، افزود: از این تعداد باید چهار هزار و ۳۵۹ فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد شود، البته از پنج هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شده امسال، یک‌هزار و ۱۹۴ شغل برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی معادل ۴۶ درصد از تعهد هدف‌گذاری شده استان مرکزی تحقق یافته است.

امیدی اضافه کرد: هم‌اکنون استان مرکزی برای ثبت اشتغال در سامانه رصد رتبه ۱۵ کشور را دارا است که این رتبه با توجه به سنوات گذشته، مطلوب نیست و باید تلاش مضاعفی در این زمینه صورت گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا