اخبار استان ها

لزوم انجام آزمایش‌ها و معاینات دوره‌ای کارگران معادن در قزوین

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک امشب _‌پنج‌شنبه دوازدهم مهر_ در حاشیه بازدید از معدن سرب و روی زه‌آباد اظهار کرد: کار در معدن از جمله شغل‌های سخت و طاقت‌فرسا بوده و اینکه صیانت از نیروی‌کار از وظایف اصلی وزارت کار بوده و ایمنی کارگران و محیط‌کار از اولویت‌های کاری ما بوده و اشتغال کارگران در معدن باید همراه با استانداردهای ایمنی باشد.

وی اضافه کرد: مدیران معادن در استان قزوین باید درباره ارتقای ایمنی کار در محیط معدن، تشکیل منظم کمیته حفاظت و بهداشت کار، انجام معاینات و آزمایش‌های دوره‌ای کارگران معدن پیگیری و اقدام کنند و تعامل بیشتری با حوزه بازرسی کار داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین همچنین از برگزاری مانور مانور پایش و بازرسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های پرخطر در شهرستان قزوین خبر داد و گفت: هدف از اجرای این مانور افزایش آگاهی، توجه به ایمنی در کارگاه‌های پرخطر، ترویج عملیات ایمنی برای حفظ سلامت کارگران و جلوگیری از حوادث خطرناک در محیط کار است.

کشاورز ترک در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به آمار و عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری افزود: بیشترین حجم دادخواست و شکایت‌های کارگری، تعداد مقرری بگیران بیمه‌بیکاری و همچنین ۶۰ درصد از تعاونی‌های استان مربوط به شهرستان قزوین است.

وی کمبود منابع و نیروی انسانی را از چالش‌های اصلی پیش روی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و ادامه داد: با توجه به بازنشستگی همکاران در جذب نیروی انسانی جدید محدودیت داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به مسئولیت‌های مهم و خطیری که قانون‌گذار بر عهده این اداره نهاده است، در موضوع دستورالعمل شورای عالی اداری درباره بحث ادغام شورای اداره‌کل و شورای اداری شهرستان قزوین هنوز هیچ تصمیمی در سطح استان و اداره‌کل گرفته نشده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا