اخبار استان ها

سیدحسن نصرالله شاگرد مکتب امام حسین (ع) و امام (ره) بود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران در گلستان و به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: امام خمینی (ره) که فریادش برگرفته از قرآن، انبیا الهی به ویژه امام حسین (ع) بود، به درستی مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: بعد از فروپاشی شوروی، جهان تک قطبی شد و همه دنیا آن را پذیرفته بودند و هر کس که صدایش را بلند می‌کرد، فریادش را خفه می‌کردند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: دنیا باید قدرشناس امام راحل و ادامه دهنده راهش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باشند که توانستند به دنیا نشان دهند می‌توان جلوی این نظام سلطه و استکبار جهانی ایستاد.

وی گفت: شخصیت‌ها و شاگردانی همچون شهیدحاج قاسم سلیمانی در مکتب امام راحل تربیت شدند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: حاج‌قاسم تمام تلاشش رساندن فریاد امام راحل در منطقه و حتی در اقصی نقاط جهان بود و در این مسیر شب و روز و خستگی نمی‌شناخت.

وی ادامه داد: شهید سیدحسن نصرالله هم که تربیت شده و پرورش یافته مکتب امام راحل بوده، انسانی خالص، وارسته، محکم و قرص در مقابل دشمنان و متجاوزان همچون جدش امام حسین (ع) بود.

امام جمعه گرگان یادآور شد: شهید نصرالله انسانی عاطفی بود و سختی‌های زیادی در دوران مبارزاتش و مسؤولیت دبیرکلی حزب‌الله داشت، بطوری که به گفته خودش به نقل از دوستانی که با وی ملاقات داشتند، حتی ۲ شب یک جا نخوابیده و حتی گاهی تا ۶ ماه آفتاب را هم نمی‌دید.

وی گفت: کاری که شهید سیدحسن نصرالله و حزب‌الله لبنان کردند، باعث شد تا رژیم جعلی صهیونیستی جنوب لبنان را رها کند.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار داشت: سیدحسن نصرالله به امام راحل و رهبر معظم انقلاب تعلق خاطر داشت و عاشق امام و رهبری بود.

وی بیان کرد: زمانی که در خصوص علت بوسیدن دست رهبر معظم انقلاب از وی سوال کردند، پاسخ داد در حالی من به عنوان مهمترین شخصیت جهان عرب انتخاب شدم، اما اول شخص عالم رهبر انقلاب اسلامی است و بودن ما از وجود امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) این راه را برای امت اسلامی باز کرد و مکتب امام راحل سپس توسط رهبر معظم انقلاب ادامه یافت و جبهه مقاومت شکل گرفت و اکنون در کشورهای منطقه با عناوین مختلف رشد کرده است.

وی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با ملت فلسطین و حماس درگیر نیست، بلکه محورها و جبهه‌های مقاومت در کشورهای دیگر بر سر این رژیم کودک‌کش آوار شده و از چند جبهه و جناح روی سرش می‌ریزند.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: ایران چند شب قبل موشک‌هایی مثل آوار روی سر این رژیم جعلی صهیونیستی ریخت که قریب به ۲۰۰ موشک بود و ۹۰ درصد آنها به اهداف زیربنایی و زیرساختی، اطلاعاتی، امنیتی و آشیانه‌های هواپیماها بدون آسیب رساندن به مردم برخورد کرد.

وی افزود: با وجود داشتن لایه‌های دفاعی این رژیم، موشک‌های ایران به اهداف مورد نظر خورد و در چنین شرایطی برای تلاش دارند رژیم صهیونیستی را بزرگ و جبهه مقاومت را ضعیف نشان دهند.

امام جمعه گرگان با اشاره به شعار برخی افراد در چند سال گذشته با مضمون “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران”، گفت: این گروه معنی انسانیت و زندگی را نمی‌فهمند، در حالی که ما کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، غزه و لبنان را یک وظیفه انسانی، اسلامی و دینی می‌دانیم که باید در مقابل ظالم از مظلوم دفاع کنیم.

وی اظهار داشت: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی که به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، سردار نیلفروشان و حتی اسماعیل هنیه در ایران، توسط استکبار جهانی انجام شد، چهره کثیف، پلید و خبیث آمریکا را برای مردم روشن کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا