اخبار استان ها

پروژه جداره‌سازی محور دروازه ری قم آغاز شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _شنبه چهاردهم مهر_ در جلسه قرارگاه بررسی پروژه‌های شاخص و کلان شهرداری قم، با اشاره به پروژه بازآفرینی دروازه ری اظهار کرد: املاک باقیمانده موقوفه جهانگیرخان در منطقه یک تا پایان هفته تعیین و تکلیف می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع تملک و آزادسازی املاک مجاور پارکینگ ورودی دروازه ری افزود: به محض اتمام عملیات عمرانی در محله دروازه ری، جداره سازی این محور به همت سازمان سیما و منظر شهرداری و منطقه یک شهرداری قم در دستور کار قرار گرفته و آغاز شود تا وضعیت دیوارهای مشرف در این پروژه از لحاظ منظر شهری بهبود یابد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه آماده‌سازی زیرساخت‌ها در پروژه دروازه ری باید به سرعت پایان پیدا کند، خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف شهرداری به ویژه منطقه یک در روزهای آینده هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل پروژه‌های آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول گذاری اقدام کرده و در اختیار شهروندان قرار دهند.

سقائیان‌نژاد در خصوص بهسازی آرامگاه اباصلت اضافه کرد: تا پایان هفته کلیه اقدامات پیرامونی بهسازی پروژه بقعه اباصلت به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های کلان شهرداری قم تصریح کرد: ۴ پلاک پیرامون تملک املاک در مسیر پروژه عمار یاسر حدفاصل خیابان دور شهر تا ریل متروکه با اولویت بالاتری پیگیری شده و در روزهای آینده تخریب می‌شوند.

شهردار قم بر اهمیت تسریع تملک ۶۴ مغازه در فضای پیرامونی حرم مطهر تاکید کرد و گفت: تملک ۶۴ مغازه حدفاصل درب یک تا درب ۶ حرم مطهر در حال انجام است.

سقائیان‌نژاد قول تأمین منابع این تملک‌ها از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این اقدام برای تأمین امنیت اطراف حرم مطهر و تقویت فضای قدسی آن ضروری است.

وی اضافه کرد: شعار شهرداری در تملکات، توافق تا سرحد پایانی است، اما اگر همراهی نباشد نمی‌توان منتظر ماند و کارهای شهر را متوقف کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا