اخبار استان ها

۲۱۳ واحد صنفی در قزوین به‌خاطر نواقص بهداشتی پلمب شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، عبداله دیده‌بان امشب _شنبه چهاردهم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۲۲ هزار و ۷۷۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد که در این بازیدها ۲۱۳ واحد صنفی به علت بی‌توجهی به تذکرات و رفع نکردن نواقص بهداشتی، پلمب و پرونده آنان نیز به مراجع قضائی ارسال شد.

وی از صدور اخطار رفع نواقص بهداشتی برای ۴ هزار و ۱۱۶ واحد صنفی خبر داد و افزود: بیشتر این واحدهای صنفی نسبت به رفع نواقص اقدام کردند؛ همچنین به ۳۹۵ واحد صنفی نیز به علت عدم رعایت موازین بهداشتی اخطار تعطیلی ۴۸ ساعته داده بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی قزوین درباره نوع واحدهای صنفی پلمب‌شده گفت: مرغ‌فروشی، فست‌فود، عطاری، قنادی، بستنی‌فروشی، رستوران، کبابی، آرایشگاه زنانه، آرایشگاه مردانه، ماست‌بندی، تهیه غذای بیرون‌بر، نانوایی، خواربار فروشی، قنادی، جگرکی، سفره‌خانه سنّتی و لبنیاتی بودند.

دیده‌بان با بیان اینکه اصناف باید در بازدیدهای بهداشتی به تذکرات و رفع نواقص بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط توجه کنند، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۷۵۹ مورد شکایت بهداشتی مردمی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سامانه ۱۹۰ ثبت و توسط بازرسان بهداشت محیط این مرکز رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شکایات بهداشتی مربوط به صنف نانوایی‌ها بود، ادامه داد: بعد از رسیدگی شکایات رسیده، ۲۹۷ مورد اخطار کتبی برای اصناف متخلف صادر شد. ۱۹ مورد نمونه برداری مواد غذایی و ۳ مورد نمونه برداری آب شُرب انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از پلمب ۱۷ واحد صنفی و مکان عمومی در نتیجه گزارش‌های مردمی خبر داد و گفت: از ۷۵۹ مورد شکایات بهداشتی مردمی ۴۳۵ مورد (۵۷ درصد) از شکایات صحت داشت و طبق مقررات با مدیران و متصدیان صنفی برخورد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا