اخبار استان ها

سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیاردی در بخش صنعت استان قزوین

محسن رستمی در گفتگویی در قزوین با اشاره به اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان قزوین اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها در نیمه نخست سال جاری ۹۲۰ شغل در صنایع و کارخانجات این شهرستان ایجاد شده است.

وی همچنین از ایجاد ۱۲۰ شغل مرتبط با صنعت در شهرستان البرز طی شش‌ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: در مجموع ۱۵۳ هزار نفر در بخش صنایع استان قزوین مشغول به کار هستند و مجموع سرمایه‌گذاری بخش صنعت استان قزوین ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی موجود در استان قزوین را ۳ هزار و ۷۵۰ واحد عنوان کرد و افزود: با توجه به روند افزایشی استقبال سرمایه‌گذاران از حضور در بخش صنعت استان قزوین تأمین نیروی کار واحدهای تولیدی به یکی از دغدغه‌های این بخش تبدیل شده است.

رستمی ادامه داد: استان قزوین قطب اصلی تولید مواد شوینده و بهداشتی در کشور است و بیشترین تولید شوینده‌ها در کشور در این استان صورت می‌گیرد. همچنین در حوزه تولید محصولات کانی‌های غیرفلزی مثل شیشه و کاشی هم قزوین قطب نخست تولید این محصولات محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: نزدیکی به پایتخت یعنی تهران جذابیت سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین را افزایش داده و به همین خاطر سرمایه‌گذاران زیادی خواستار در اختیار گرفتن اراضی صنعتی در این استان هستند که واگذاری زمین‌های صنعتی بر مبنای اهلیت آنها صورت می‌گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا