اخبار استان ها

افزایش ۱۵ درصدی خرید گندم در زنجان

ولی‌الله زمانی در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه بدون هیچ مشکلی با بیش از ۸۵ هزار و ۵۰۰ محموله از بیش از ۲۴ هزار کشاورز گندمکار به مقدار ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری شد.

وی تصریح کرد: این میزان گندم به ارزش مالی هشت هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون چهار هزار و ۹۵ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده که ۴۷ درصد از بهای گندم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان درباره نحوه پرداخت بهای گندم نیز گفت: اداره کل غله استان مسئولیت خرید خرید و ذخیره‌سازی گندم را برعهده دارد و بعد از ثبت محمولات گندم‌کاران و ارسال به بانک عامل (کشاورزی) از عهده ما خارج و متولی پرداخت سازمان هدفمندی یارانه‌ها است.

زمانی در ارتباط با پرداخت مطالبات به حق گندمکاران افزود: در استان زنجان تا چهارم مرداد تسویه کامل و تا یازدهم شهریور ۲۶ درصد از مطالبات پرداخت شد و بقیه در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری خرید گندم در بیش از ۴۰ مرکز خرید از جمله دو مرکز خرید ملکی ۱۲ مرکز خرید سیلوهای خصوصی و کارخانجات انجام شد و خوشبختانه مشکلی در بحث خرید به وجود نیامد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در ایام خرید گندم تدابیری اندیشیده شد تا مشکلی برای گندم‌کاران زحمتکش پیش نیاید و به نزدیک‌ترین محل زندگی خود با کمترین یا بدون هزینه حمل به مرکز خرید مراجعه کنند و محصول خود را تحویل دهند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا