اخبار استان ها

ابطال گواهینامه ۴۴ راننده متخلف در کرمانشاه

محمد حیدری در گفتگویی در کرمانشاه اظهار کرد: یکی از معضلات شهر کرمانشاه حضور رانندگان متخلفی است که با قانون‌شکنی امنیت شهروندان را خصوصاً در ساعات پایانی شب با حرکات نمایشی و سرعت‌های بسیار بالا به مخاطره می‌اندازند.

وی افزود: در همین راستا و طی شش ماه سپری شده از سال جاری ۳۰۰۰ وسیله نقلیه متخلف توقیف و ۱۵ هزار مورد اعمال قانون صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به توقیف ۱۰ تا ۱۵ روزه وسایل نقلیه متخلف، خاطرنشان کرد: رانندگان متخلف علاوه بر توقیف وسیله نقلیه نمره منفی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

حیدری تصریح کرد: هر فردی که بیش از ۳۰ نمره منفی به وی تعلق گیرد برای بار اول گواهینامه‌اش به مدت ۳ ماه، برای بار دوم ۶ ماه و برای بار سوم علاوه بر یکسال محرومیت از رانندگی باطل خواهد شد.

وی اضافه در همین راستا و طی شش ماه سپری شده از سال جاری پلیس اقدام به ابطال گواهینامه ۴۴ نفر از رانندگان متخلف کرده است و این افراد پس از طی مدتی برای دریافت دوباره گواهینامه باید همه مراحل را مجدد طی کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه عموم مردم به قوانین و مقررات رانندگی پایبند هستند، گفت: نتیجه این قانونمداری کاهش ۱۰ درصدی تلفات رانندگی درون شهری طی نیمه نخست امسال بوده است.

حیدری با اشاره به تردد بیش از ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در سطح استان و همخوانی نداشتن این خودروها با زیرساخت‌های درون شهری، گفت: به همین دلیل مجبور به اجرای طرح زوج و فرد در برخی خیابان‌های شهر کرمانشاه شده‌ایم و انتظار داریم شهروندان مثل همیشه با پلیس همکاری کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا