اخبار استان ها

خرید تضمینی بیش از ۴۴۰۰ تن کلزا از کشاورزان قزوینی

شهرام رحمانی در گفتگویی در قزوین از خرید تضمینی بیش از ۴۰۰۰ تن کلزا از کشاورزان توسط شبکه تعاون روستایی استان قزوین در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: طی سال گذشته ۳ هزار و ۸۴۶ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شد.

وی افزود: میزان خرید تضمینی کلزا از کشاورزان هم‌استانی نسبت به سال گذشته از نظر درصدی ۱۵.۵ درصد افزایش داشته و به لحاظ وزنی هم حدود ۶۰۰ تن بیشتر از سال گذشته بوده است که نشان از افزایش تولید و اقبال بهره‌برداران برای مشارکت در امر خرید تضمینی دارد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین هدف از خرید تضمینی کلزا و گندم توسط سازمان متبوعش را ایجاد تعادل در نظام تولید، حمایت از کشاورزان، تقویت تولید داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان آوج با خرید تضمینی ۳ هزار و ۴۱۰ کلزا پیشتاز خرید تضمینی این محصول توسط مراکز خرید شبکه تعاون روستایی بوده است.

رحمانی از خرید تضمینی ۹۶۳ تن کلزا از کشاورزان در شهرستان تاکستان خبر داد و تاکید کرد: شهرستان تاکستان بعد از آوج بیشترین عملکرد خرید تضمینی را به خود اختصاص داده و در شهرستان‌های بویین‌زهرا و آبیک هم به ترتیب ۴۸ و ۱۷ تن کلزا توسط تعاون روستایی خرید تضمینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید کلزا در شهرستان آوج و نقش مهم شبکه تعاون روستایی در این شهرستان ۷۷ درصد خرید تضمینی کلزا در سال جاری از این شهرستان صورت گرفته است که در خرید تضمینی گندم هم بهترین آمار را دارد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی بازوی اصلی سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی کلزا و گندم در شهرستان‌های استان قزوین محسوب می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا