اخبار استان ها

آغاز موسم شکار ماهی استخوانی در گلستان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گلستان، اسماعیل جابری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که ماهیگیران استان در موسم شکار سال‌جاری هزار و ۳۰۰ تن ماهی استخوانی را از دریای خزر برداشت کنند.

مدیرکل شیلات گلستان با یادآوری رویکرد این اداره کل برای حفظ ذخایر ماهیان استخوانی در دریای خزر گفت: تابستان سال‌جاری حدود ۸۰ میلیون بچه ماهی «کپور» و ۲۵ میلیون بچه ماهی «کَلمه» در رودخانه‌ها منتهی به خزر و سواحل آن در استان گلستان رها شد.

این ماهی‌گیران به مدت شش ماه و تا پانزدهم فروردین سال ۱۴۰۴ زمان دارند گونه‌های ماهی استخوانی را از دریای خزر شکار کنند.

ماهی‌گیری در سواحل خزر به روش «پره» انجام می‌شود. در این روش تورهایی به بلندی هفت تا ۱۰ متر و درازای هزار و ۲۰۰ متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا (۱۴ متری عمق دریا) گسترده و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه‌های کفال، سفید و کپور به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‌شود.

سر صیاد، فوکا پوش (صیادان باچکمه های بلند)، تور ریز، چینت چی (مرمت کار تور)، قایقران و راننده تراکتور از نیروهای اصلی در انجام صید پره هستند.

نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر در استان گلستان قرار دارد و بخشی از ساکنان بندرترکمن، گمیشان و بندرگز به ماهیگیری می‌پردازند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا