اخبار استان ها

استان یزد بیش از ۹۰۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد

محمدرضا صادقیان در گفتگویی در یزد در ارتباط با اولین نمایشگاه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و اهمیت آن در توسعه صنعت و معدن استان یزد اظهار کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری نقش مهمی در جذب سرمایه برای صنایع و معادن کشور و استان ایفا می‌کند.

وی افزود: در صورت معرفی پتانسیل‌های استان می‌توان جهت راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام و یا تأمین مالی طرح‌های موجود برنامه‌ریزی کرد، همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها ارتباط مستقیم با بازار فروش داخلی و خارجی دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خاطرنشان کرد: فرصت‌های موجود شامل توسعه صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره تولید استان، توسعه شرکت‌های دانش بنیان، فناور و تحقیق و توسعه است.

صادقیان تصریح کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر حمایت واحدهای ارزآور در صنایع، می‌تواند به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مطرح شود، و فرصت خوبی برای صنایع تولید لاستیک، شیشه، کاشی و سرامیک است.

وی در ادامه چالش‌های سرمایه‌گذاری را کمبود زیرساخت‌های برق و گاز، تأمین مالی و عدم تخصیص ارز عنوان کرد و گفت: این موارد به عنوان چالش‌های حال حاضر سرمایه‌گذاری هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در رابطه با نقش دولت در حمایت از نمایشگاه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری در سطح کشور گفت: دولت با استفاده از ابزارهای پولی و مالی در اختیار مانند بورس و سکوهای تأمین مالی گام مؤثری در جذب سرمایه گذار نقش دارد.

صادقیان همچنین در خصوص برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از این نمایشگاه‌ها و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی افزود: برقراری انواع مشوق‌های بیمه‌ای، مالیاتی و… مشوق‌های خوبی هستند که باید در نظر گرفته شود، همچنین ایجاد نمایشگاه‌ها، توانمندی صنعتی کشور را معرفی می‌نماید و گامی مهم جهت تشویق توسعه سرمایه گذاری خارجی کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان شرکت‌های فعال در حوزه صنعت و معدن را به حضور در این نمایشگاه‌ها ترغیب کرد گفت: شرکت‌های استان در صورتی که متوجه شوند این نمایشگاه می‌تواند مفید واقع شود به صورت خودجوش حمایت کرده و وارد این نمایشگاه می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح کرد: اگر اطلاع رسانی مناسب و به موقع صورت پذیرد که حضور در نمایشگاه داخلی و خارجی چه مزایایی دارد و نمایشگاه تا حد امکان تخصصی برگزار شود شرکت‌ها حضور می‌یابند.

صادقیان همچنین در این خصوص که حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه‌ها چگونه می‌تواند به رشد و توسعه آن‌ها کمک کند گفت: تأثیر حضور شرکت در نمایشگاه‌ها موجب افزایش تکنولوژی به کشور شده و مدیران واحدهای صنعتی را مشتاق به بازسازی، نوسازی و توسعه صنعتی در راستای افزایش بهره‌وری و کیفیت در تمام ابعاد می‌نماید.

وی عنوان کرد: استان یزد با دارا بودن بیش از ۹۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد یکی از استان‌هایی است که به چنین نمایشگاه‌هایی برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی نیاز دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: نمایشگاه مذکور به عنوان اولین ایونت ۱۴۰۳ در این حوزه می‌تواند کمک زیادی را انجام دهد و با توجه به اینکه مجری، یکی از شرکت‌های خصوصی است با بسیاری از محدودیت‌هایی که شرکت‌های دولتی دارند مواجه نبوده و می‌تواند با فراغت بال بیشتری به کار خود ادامه دهد.

به گزارش سرمایه گستران، اولین نمایشگاه تخصصی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در استان یزد از ۱۷ تا ۲۰ مهر در محل شهرک نمایشگاه‌های دائمی استان یزد برگزار می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا