اخبار استان ها

مهم‌ترین ویژگی حضرت عبدالعظیم(ع) ولایت‌مداری است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در شب بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) که در مصلای امام علی (ع) آستان مقدس برگزار شد، با تاکید بر اینکه ولایت از ولادت مهمتر است، اظهار کرد: مهمترین ویژگی حضرت عبدالعظیم (ع) ولایتمداری و مطیع بودن نسبت به امام زمان خود بود.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم (ع) نسب قطعی ایشان به حضرت امام حسن مجتبی (ع) را از ویژگی‌های این امامزاده واجب‌التعظیم دانست و افزود: قطعی بودن محل قبر ایشان و اینکه مورد مدح و توجه امام زمان خود قرار گرفته است از خصوصیاتی است که کمتر امامزاده‌ای دارای این ویژگی‌ها است.

استاد حوزه علمیه قم با ذکر این ویژگی از حضرت عبدالعظیم (ع) که ثواب زیارت این حضرت همانند ثواب زیارت حضرت امام حسین (ع) است، تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله ری‌شهری تولیت فقید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در کتابی به نام حکمت نامه حضرت عبدالعظیم (ع) به این روایت اشاره کرده و توضیح می‌دهد که این در حالی است که زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) برای هر قدمش ثواب حج و عمره است و خداوند متعال گناهان گذشته و آینده زائر آن حضرت را می‌بخشد.

حجت‌الاسلام رفیعی از ویژگی‌های دیگر حضرت عبدالعظیم (ع) را عالم و محدث بودن آن حضرت دانست و اضافه کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) قطعاً محضر سه امام معصوم را درک و از آنها احادیثی نقل کردند که در کتاب حکمت نامه آن حضرت، یک‌صد حدیث به نقل از حضرت عبدالعظیم (ع) نقل شده است.

وی با ذکر حدیثی از حضرت عبدالعظیم (ع) که سند آن به حضرت امام سجاد (ع) می‌رسد، عنوان کرد: در این حدیث شریف آمده است که سه عمل را با توجه به توصیه آیات قرآنی انجام ندهید. اول با هرکسی رفاقت نکنید که خداوند در قرآن می‌فرماید با ستمگر مجالست نکنید، دوم هر چیزی که به زبانت می‌آید را بیان نکن چرا که در قرآن آمده است اگر به چیزی علم و آگاهی نداری از آن پیروی نکن و سوم هر سخنی را گوش نکن، چراکه بر اساس آیات قرآن چشم، گوش و قلب ما مسئول است و باید درباره آنها پاسخگو باشیم.

در ادامه مراسم بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم (ع)، آئین عمامه گذاری ۱۶ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) توسط حجت الاسلام قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد و بعد از آن مداحان اهل بیت علیهم السلام حاج احمد شربیانی و کربلایی علی اکبر حائری به مدیحه سرایی پرداختند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا